Meld je gratis aan

Sigma EF-530 DG super werkt niet met triggerset van pixel

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 16:08    Onderwerp: Sigma EF-530 DG super werkt niet met triggerset van pixel Reageer met quote

Goedenmiddag,

Ik heb de volgende vraag, heb gezocht maar kon het nog nergens vinden op het forum. Als het wel al een keer besproken is sorry hiervoor.

Ik heb een Sony A65 met een 2-tal flitsers, 1x sony HVL F43AM en 1x een Sigma EF-530 DG super.

Ik wil deze flitsers tegerlijk laten flitsen ivm druppel fotografie.
Ik heb hiervoor een trigger set aangeschaft van Pixel de Pixel Pawn speciaal voor Sony geschikt. Heb er een extra reciever bij gekocht zodat ik 2 flitsers kan aansturen. Ik ben me bewust dat deze set geen TTL doorgeeft. Dat hoeft voor mij ook niet ivm manuele instellingen.

Alles aangesloten en de flitsers op manueel gezet. De Sony flitser werkt gelijk en perfect maar de Sigma flitser wil niet flitsen. Ook niet als ik alleen de Sigma aansluit.

Ben wat aan het expirimenteren geweest met instellingen etc. Maar de Sigma blijft weigeren. Als ik de Sigma op de body zet doet hij het wel. Als ik de Sigma aansluit op de body met een trigger kabel (ook van pixel) werkt hij ook niet.

Ik heb de flitsers op manueel staan. De camera staat ingesteld op manueel en de flitser op draadloos.

Heb het idee dat het probleem is dat de Sigma niet comuniceert met de pixel triggerset. Wat is jullie mening of suggestie, advies?

Alles is welkom.

Jeroen
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Werkt de Sigma wel draadloos als je gebruik maakt van het ingebouwde wireless protocol van de camera (dus met de pop up flash als controller)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je snelle reactie,

Heb het net geprobeerd en dat werkt wel in de automatische stand.
Hij doet het niet als ik hem in de manuele stand zet.

Jeroen
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is dit een beperking van de Sigma flitser. Ik heb het hier even getest met een Sigma EF500 DG Super en een A55, Ook hier: alleen TTL wireless werkt.

Ik heb verder nog een Nissin Di700A, en daar werkt het wel op M mode.

Nu heb ik de Sigma wel aan de praat gekregen met de volgende setup:

* Zet de Sigma op wireless (NIET TTL wireless) dmv van de MODE knop op de flitser. Je ziet dan in het display het symbool voor wireless, zonder de TTL aanduiding. Het channel number staat dan op C0.
* Je kunt nu dmv de SEL knop de gewenste kanaal (laat dit op C0), flitssterkte en diafragma instellen.

De Sigma reageert dan op de flits van een andere flitser, in mijn geval de Nissin, en in jouw geval de Sony HVL F43AM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het bovenstaande zojuist uitgeprobeerd en dan werkt de Sigma inderdaad.
Deze instelling had ik nog niet geprobeerd.

Toch is de Sigma niet helemaal fris meer. Als ik aan de kop zit gaat hij een fractie uit en daarna weer aan, waardoor mijn instellingen ook weer weg zijn.

Ik ga de Sigma te koop aanbieden voor een leuk prijsje en ga kijken voor een zelfde flitser van Sony die ik nu ook al heb.

Bedankt voor de reactie's.

Jeroen
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, deze werkt niet met de meeste triggers.
Het staat ook op de site van de cactus triggers, en er zijn er nog die niet werken.

Quote cactus site:
Some dedicated flashes (e.g. Nissin Di-622 and Di-466 (Canon and Nikon dedicated versions), Sunpak PZ42x and PZ30, Sigma EF-530/500 DG ST for Canon, etc.) are triggered via system-specific pins instead of the central contact of the hot shoe. Cactus V5 does not work with these flash models. To check whether your dedicated flash units are compatible with Cactus V5, try attaching them to a camera of other brand (e.g. attaching a Nikon TTL flash to a Canon DSLR camera). If the flash can be triggered, it will work with Cactus V5.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: