Meld je gratis aan

falconeyes ss-150 set niet in sinc

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2016 12:06    Onderwerp: falconeyes ss-150 set niet in sinc Reageer met quote

goede dag, een paar jaar geleden kocht ik de falconeyes ss-150 set. werkte altijd prima met trigger, sincte perfect.
Nu bij de laatste 2 shoots op locatie werkte maar 1 van de lampen - degene die aan de trigger zit - en de andere sincte niet mee.
Uiteraard geprobeerd om te wissellen - maar dezelfde resultaat.
Ze doen het allebei dus wel, maar de andere sinct niet mee, ongeacht welke ik aansluit op de trigger/kabel.
heel af en toe flitst de ander meer dus technisch gezien, zou t moeten werken.
het is echt heel raar.
weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2016 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Kunnen de lampen elkaar "zien". Het kan zijn, dat ze zo zijn opgesteld, dat het licht van je master niet bij het oogje van de slave komt en dat daarom de slave niet "ziet" dat de master flitst. En dan zal de slave niet meeflitsen. Dit kan ook veroorzaakt worden door een grote softbox, die het flitslicht tegenhoudt.

Andere mogelijkheid is dat je het oogje middels een schakelaar hebt uitgeschakeld. Zou echter wel toevallig zijn, dat dat bij beide flitskoppen is gebeurd. Ik denk dus zomaar het eerste.[/i]
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: