Meld je gratis aan

Canon EOS 5D Mark II body kapot (?) (DRINGEND)

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2015 17:12    Onderwerp: Canon EOS 5D Mark II body kapot (?) (DRINGEND) Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een probleem met de EOS 5D Mark II body. Ik heb de body opgeborgen zonder goede lenskap, en er wordt nu door de telefoon beschreven dat je door de zoeker een vierkant beeld ziet, je een rondje ziet, wit met een zwart kader, piraatachtig.

Wat is het probleem? Ik hoop dat iemand me dit zsm kan vertellen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2015 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou eerst eens beginnen het wat duidelijker te beschrijven. Ik snap niks van je verhaal. Wat heeft je telefoon te maken met een kapotte body?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2015 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Excuses,

hebt dit vrij snel geschreven.

Ik heb de camera niet bij de hand maar door de telefoon doorgekregen dat er problemen mee zouden zijn.

Nadat ik de lens van de body af heb gehaald een week geleden, heb ik de lensopening op de body afgedekt met een lensdop, die normaal op de lens zit, aangezien ik geen dop geleverd had gekregen. Afgelopen week is hij door meerdere personen verschoven etc.

Als je nu door de zoeker kijkt zie je een zwart beeld, in het midden een cirkel met piraatachtige vlokken overal doorheen (ruis).

Kan het zijn dat er stof in is gekomen / isd is doorgebrand?

Alvast bedankt
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2015 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je de lensdop met de verdikking in de body gelegd? Je kan dan ook de spiegel of het matglas beschadigd hebben. Die duw je dan naar binnen. Vuil kan sowieso een probleem zijn maar dat is makkelijk te zien als je de spiegel en het matglas goed bekijkt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2015 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Erik,

nee, dit is niet het geval. Ik heb de camera nu hier, en wat ik zelf zie is een rond beeld wat mij dus achtervolgd als ik de camera draai, met een zwart kader eromheen. Ik vraag mij af of het dus mijn schuld is of niet. Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat ik de lensdop niet met verdikking erin heb gelegd of dat ik hem heb geforceerd met een andere lens. Ook zit er een klepje in los, als ik het toestel beweeg rinkelt het maar ik zie niet wat los zit.

Kan dit het gevolg van een val zijn?

mvg
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 21, 2015 00:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Euuu, een rond beeld wat je achtervolgd inklusief een "zwarte kater" Idea , een klepje welke los zit, en je hoort bij het bewegen wat rinkelen.

Wel volgens mij gaat er dan nog wat rinkelen Question ofwel ga er maar mee naar de reparateur want er is duidelijk iets goed stuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: do mei 21, 2015 08:28    Onderwerp: Reageer met quote

Het laten vallen van een camera is sowieso niet goed en vragen om problemen. Je omschrijvingen zijn te vaag om iets mee te kunnen. Je zult hem ter reperatie aan moeten bieden om uitsluitsel te krijgen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 21, 2015 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is jouw telefonisch toch al beschreven, dus dan zou ik even terug bellen als ik jouw was.
BerichtGeplaatst: do mei 21, 2015 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

--- is het mogelijk dat de spiegel simpelweg vies/stoffig is?

Voorzichtig schoonmaken met een droge microvezel-doek.
BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2015 02:14    Onderwerp: Reageer met quote

En je weet wat het is/was?

Niet leuk om diegenen die (mogelijke) oplossingen aandragen verder in het ongewisse te laten.
BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2015 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

dus een wit rondje op een zwart vlak .
er is vroeger eens een mopje geweest .
hoe maak je een wit rondje op een zwartje achter grond .
stop een komkommer bij een ne$%# in zijn k($% en breek die af .
vaag verhaal
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2015 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

Gezien de datum van plaatsing van de vraag plus gezien de datum van aanmelding op het forum plus gezien de naam van TS denk ik dat TS een eendagsvlieg is die zijn cameraprobleem 1-2-3 opgelost wilde zien.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2016 09:00    Onderwerp: Reageer met quote

Of het is toch een 'gebruiker' want er is werkelijkwaar geen touw aan vast te knopen Surprised
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2016 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

passende oplossing .
stof vuil .
zet dat ding eens in de vaatwasser .
tabletje er bij en wassen maar .
natuurlijk het lange programma draaien .
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: