Meld je gratis aan

Op zoek naar een lens voor mijn Canon 450D

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2016 19:47    Onderwerp: Op zoek naar een lens voor mijn Canon 450D Reageer met quote

Hallo,

Vandaag ging ik op oriëntatie voor een nieuwe lens met als doel om portret fotografie te doen. Ik heb een Canon 450D. In de winkel heb ik mijn wensen kenbaar gemaakt, welk body ik nu heb en welk resultaat ik als foto wil hebben. Een portret van gezicht of hele body met een blure achtergrond.

Om een lang verhaal kort te maken, ik liep de winkel uit met het advies om een ander body te kopen. Want mijn huidige body was te oud en als ik nu een lens zou kopen zou dat zonde van de investering zijn. Want de kwaliteit zou niet ten goede komen omdat mijn body te oud zou zijn. Hij adviseerde mij om een full frame body aan te schaffen.

Zijn advies voor aanschaf: Canon 6D met een 24-85 mm lens voor 'algemene fotografie' (voor mijn hobby zodat ik nog landschappen e.d. kan fotograferen). En een 85mm f1.8 lens voor de portretfotografie.

Nu is mijn vraag, ik heb het gevoel dat hij mij een nieuwe camera wilde aansmeren. Is mijn huidige body echt verouderd? En wat raden jullie mij aan?

Groet,
Juliette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2016 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst ik bedoel dit niet verkeerd maar ik vermoed dat je meer hebt aaan de juiste kennis. Een blurry achtergrond ofwel een mooie bokeh bereik je door middel van je diafragma en brandpunt. Uiteraard met een FF en lens met groot diafragma is dat wellicht makkelijker maar zeker niet nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2016 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer eens een 50mm 1.8 kost niet zoveel en je kan er leuk mee oefenen. Daarna kun je altijd nog eventueel kijken wat je mist aan je huidige apparatuur en alsnog wat anders kopen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2016 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

je body is oud, maar zeker bij voldoende licht, dus lage iso, nog goed te gebruiken.

De goedkoopste manier om een onscherpe(iets anders dan blurry, wat dat is in mijn optiek bewogen) achtergrond te krijgen, is het model ver voor de achtergrond te zetten.

Welke EF-lens je ook koopt, die past op je volgende Canon, neem je een EFs lens, dan moet je bij een crop Canon blijven.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Met je 450D kun je nog wel vooruit zolang je genoeg licht hebt. Het verschil met de nieuwe 7D2 is hooguit 1 (,5) stop vwb ruis. Als je echt ten volste gebruik wilt maken van een geringe scherptediepte dan is een fullframe camera wel ideaal maar dan niet met een 24-70 want die zal f/2.8 of 4 zijn en dan heb je met f/1.8 alsnog minder scherptediepte op je huidige body.

De 50 f/1.8 is geweldig voor zijn prijs en perfect voor portretten van schouders en hoofd. Voor een full frame body werkt 50mm op crop ook redelijk maar zou mijn voorkeur eerder uitgaan naar de 35mm f/2 STM IS van Canon. Je kunt ook kijken naar een 35L want die gaan tweedehands nu voor minder nu de versie 2 uit is.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: