Meld je gratis aan

Advies Fotostudio

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2016 21:38    Onderwerp: Advies Fotostudio Reageer met quote

Hallo,

Ik wil een fotostudio aanschaffen voor het maken van productfoto's, full body foto's voornamelijk.
Tijdens het googlen kwam ik deze ( https://www.vidaxl.nl/p/160108/fotostudio-set-met-witdoek-3-daglichtlampen-en-reflectorset ) fotostudio tegen en vroeg mij af of ik met dit materiaal goede productfoto's kan maken. Ik had al wel gelezen dat de meeste 250 watt adviseren voor full body foto's. Deze fotostudio heeft een vermogen van 105 watt.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2016 00:18    Onderwerp: Reageer met quote

Als je niet weet wat je wilt of moet hebben ben je sneller en voordeliger uit om eens een workshop te volgen over studiofotografie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2016 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dankjewel voor je advies
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2016 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand die misschien toch nog antwoord heeft op mijn vraag?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2016 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

nou, dat hangt er vanaf. Je hebt het over "produktfotos" (en daarbij denk ik aan kleine dingetjes die je op een webshop verkoopt; pakweg 50x50 cm), en je hebt het over "full body" (en dat is een term die meestal wordt gebruikt voor portretten van hele mensen).

Dat scheelt nogal in wat je nodig hebt. En daarom is het lastig een antwoord te geven op je vraag. Daarom mijn advies om je eerst te verdiepen in de materie.

Echt, de flitsers zijn je kleinste probleem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2016 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Met de info die je geeft, kunnen we niet heel veel.

Over wat voor producten gaat het? Wat is het doel van je foto's? Is het voor creatieve doeleinden, of wil je ze gebruiken in een webshop om de producten te verkopen? Hoeveel ervaring heb je met fotografie? Wat voor camera en objectief ga je gebruiken?

Je hebt het over goede foto's, maar dat is van veel meer afhankelijk dan een studioset. Nog afgezien van het feit dat jij heel iets anders kunt verstaan onder goede foto's dan ik.

Als ik dit zo zie, denk ik al gauw dat goedkoop duurkoop is. Zoveel voor zo weinig geld? Mag het in de uitverkoop zijn, dan nog kan dit bijna niet. Maar misschien liggen je verwachtingen niet zo hoog als die van mij. Wat ik wel weet, omdat ik het te vaak gezien heb, is dat goedkoop beginnen uiteindelijk veel meer kost, dan in één keer het goede kopen. En hoe weet je wat het goede voor jou is? Door een workshop te volgen. Wat dat betreft is het advies van Reinoud zo gek nog niet.

Je geeft zelf overigens ook al aan, dat je eigenlijk 250watt nodig hebt, terwijl dit setje maar 105watt levert. Waarbij ik me dan wel weer afvraag, waar je het vandaan hebt dat je die 250watt nodig hebt. De hoeveelheid licht die je uiteindelijk echt nodig hebt, is namelijk afhankelijk van de locatie en de hoeveelheid licht die daar al dan niet is.

Kortom: iets meer info zou fijn zijn. Maar dan nog blijft het lastig om concreet antwoord te geven.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: