Meld je gratis aan

Afstandsbediening Sony slt a58

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2016 10:58    Onderwerp: Afstandsbediening Sony slt a58 Reageer met quote

Hallo forumleden,

Ik ben nu al een tijdje fanatiek aan het fotograferen, maar zou hierbij graag een afstandsbediening/remote kunnen gebruiken, voor verschillende doeleinden. Draadloos is voor mij een vereiste, verder mag het allemaal heel simpel zijn.

Ik heb meerdere sites afgespeurd en ben daar genoeg tegengekomen voor sony camera's, ik zoek een doodeenvoudige afstandsbediening waarmee ik foto's kan klikken. Volop keus dacht ik, maar als ik bij het product kijk voor welke camera's ze allemaal geschikt zijn ontbreekt elke keer de sony a58.

Alleen bij een aantal voor mij gecompliceerde afstandsbedieningen met 16 kanalen etc. kreeg ik de optie voor mijn camera.

Mijn vraag aan jullie is: Kijk ik ergens overheen of heb ik gewoon pech?

Groetjes,

Timon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2016 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Kanaal instellen doe je maar 1 keer, dus waarom over het aantal kanalen vallen?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2016 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

De A58 ondersteunt geen draadloze IR ontspanner en heeft ook geen aansluiting voor eenvoudige draadontspanner.

Je zou nog kunnen kijken naar de app rccdriod: http://rccdroidpro-en.glensk.com/, maar ook dat is niet draadloos.

Het enige wat ik nog gevonden heb is de JJC JM-F2(II) Wireless Shutter Release. Dat is waarschijnlijk hetzelfde ding dat je zelf ook al gevonden hebt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Dank voor uw antwoord.
Na verder speuren kwam ik hier terecht:
https://www.uwcamera.nl/webshop/afstandsbedieningen--remotes/sony/detail/3499/sony-a58-luxe-camera-remote--luxe-timer-afstandsbediening-rm-vpr1.html

https://www.uwcamera.nl/webshop/afstandsbedieningen--remotes/sony/detail/3247/sony-a58-afstandsbediening--camera-remote-rm-vpr1.html

Het is weliswaar niet draadloos, maar dat is dan niet anders.
Zou ik hiermee een goede keus maken of zijn deze toch niet geschikt voor mijn camera?

Timon Peen
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Er is wel een afstandsbediening die op de usb poort kan. Is een combi die ook voor video camera's gebruikt kan worden. Heb er zelf ook een. Zit denk ik 75cm kabel aan. Past op een statief van sony dmv een kliksysteem
Naar boven
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2016 09:40    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.kamera-express.nl/product/12189465/sony-vct-vpr1-remote-control-tripod/ dit is de link die ik gevonden had.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2016 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor alle reacties,

Ik heb me er bij neergelegd dat draadloos er op het moment niet in zit en heb een software van sony gedownload waarmee ik de camera via de USB kabel op afstand kan bedienen via mijn laptop. Dit wil ik namelijk een keer gaan proberen voor het maken van 'startrails'

Met vriendelijke groet,

Timon Peen
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2016 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Mh eens kijken of het voor mij ook ook iets is. Stonden ze bij de a58 downloads?
Hoef ik niet te zoeken Smile Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2016 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

http://support.d-imaging.sony.co.jp/imsoft/Win/rcc/nl.html

Hier heb ik em gedownload. Heb het in de praktijk nog niet kunnen testen, maar de instellingen van de camera, zoals sluitertijd, diafragma, ISO en verschillende timers kun je er mee instellen.

Het is wel van belang om in de instellingen van je camera de USB instellingen te veranderen naar 'PC-Afstandsbediening'

Met vriendelijke groet,

Timon Peen
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2016 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Had hem al gevonden. Werkt wel leik maar of ik het ga gebruiken? Je ziet de foto tijdens de opname niet als voorproefje. Usb heb ik automatisch staan.
Met de remote control die ik heb kijk ik door de zoeker en blijf dan van de camera af en druk af. Zeker met grote tele lensen is dat wel makkelijk zeker geen beweging. Alhoewel ik in het afgelopen weekend met de tamron 150-600mm uit de hand foto's van zeehonden hebbgemaakt op de oosterschelde en die waren haarscherp. Op de crop a58 heb je dan al snel 900+mm.
Voor nacht opnamen heb ik het tijdens die stofwolk waar de aarde doorheen ging gewoon met de remote control gedaan en werkte prima. Was dat verhaal jet die vallende sterren de perseiden stofwolk.
Moet nu alleen nog een keertje de sluiter gewoon open laten staan met de remote. Want dat moet kunnen wat ik ergens gelezen heb.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za okt 01, 2016 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Sony gebruikt 2 soorten aansuitingen voor de draad ontspanner. (eigenlijk 3 als je die van 10+ jaar oude cybershots meetelt)
De ene is de aansluiting van minolta en de 2e gaat via USB-multipoort. (mijn A77m2 heeft beide)
De minolta kom je alleen op oudere modellen en sommige duurdere A mout camera's voor.
Wat ik op internet kan vinden heeft de A58 de USB-multipoort variant.
Deze aansluiting komt op meerdere Sony camera's voor zoals E-mount modellen en sommige Cybershot (mijn RX100m3 heeft deze ook)

Op Ebay staan er genoeg op voor een goede prijs, heb je wel een paypal account voor nodig.

http://www.ebay.nl/itm/Pro-Wireless-Shutter-Release-Remote-Control-S2-for-Sony-A58-NEX-3N-A7-A7R-A6000-/281444600486?hash=item418767caa6:g:gQAAAOSwVFlUHE3W

http://www.ebay.nl/itm/PIXEL-RW211-S2-Wireless-Shutter-Release-Remote-Control-for-SONY-A7r-A7-A6000-A58-/272365338766?hash=item3f6a3d408e:g:u84AAOSwknJXzSuU

De 2e zou mijn keus zijn want daar gaan normale batterijen in
Zijn soms ook bij nederlanse webshops te krijgen alleen een stuk duurder.
Sony Alpha A77 +VG - Sony Alpha A700 +VG - Sony 16-50mm F2.8 - Sony 16-105mm F3.5-5.6 - Sony 70-300mm F4.5-5.6 G - Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 - Minolta AF 50mm f1.7 - Sigma MACRO 105mm F2.8 - Tamron SP AF10-24 F3.5-4.5 - HVL-58AM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: