Meld je gratis aan

Samsung nx200 geeft zwart scherm

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 18:50    Onderwerp: Samsung nx200 geeft zwart scherm Reageer met quote

Beste lezers,

Ik heb gisteren een tweedehands NX200 van Samsung gekocht. Ziet er keurig uit en maakte mooie foto's. Nu heb ik er vandaag even wat foto's mee geschoten naar alle tevredenheid, tot mijn beeldscherm ineens zwart bleef. Alle menutegels zijn te zien en ook de gemaakte foto's het scherm zelf is dus ok.
Ik kan geen foto's maken in de automatische stand, zet ik de lens op de manuele stand kan ik wel foto's maken. Ik zie dan nog steeds niks in de zoeker, maar na ik afdruk zie ik wel dat ik een foto gemaakt heb.
Erg vervelend dus allemaal, ik heb de firmware al geupdate en dat maakt niks uit. Waar kan dit aan liggen? Ik hoop dat het te fixen is, anders is het wel erg zonde...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik maak nu een paar keer een foto in manuele stand, en eens in de zoveel keer (wisselend, denk 1 op 15) komt na het maken van een foto het beeld weer terug. Dan kan ik één foto maken (ook met autofocus) waarna mijn scherm weer zwart is. Ik kan met een zwart scherm de autofocus niet gebruiken...
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 00:10    Onderwerp: Reageer met quote

al een nieuwe firmware update geprobeerd
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 07:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ja heb ik gedaan voor de camera, de lens was al up-to-date
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

heel vervelend .
maar dat is het nadeel van een camera met alleen maar een achter display
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Daar kom ik nu ook achter, maar waar kan dit nou aan liggen? Moet ik het probleem zoeken in een bepaald onderdeel? Zoveel verstand heb ik niet van camera's...

Al wil de camera ook niet focussen, vraag me af of hij dat wel deed als ik gewoon een zoeker had...
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Gemoll schreef:
Daar kom ik nu ook achter, maar waar kan dit nou aan liggen? Moet ik het probleem zoeken in een bepaald onderdeel? Zoveel verstand heb ik niet van camera's...

Al wil de camera ook niet focussen, vraag me af of hij dat wel deed als ik gewoon een zoeker had...

camera een reset gegeven naar de fabriek instellingen
als dat er op zit
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het meedenken! Maar ook dit had ik al geprobeerd en lost niks op. Ik denk wel dat ik weet waar het probleem mee te maken heeft.
Als ik de lens loshaal en ik kijk in de body zie ik een soort zwart gordijntje dicht zitten. Ik heb het gevoel dat deze dicht blijft zitten.
Namelijk op het zelfzame moment dat de camera wel wat doet en ik draai de lens eraf is dit gordijntje open en kan ik de sensor zien.
Het probleem zal hier dus in zitten... misschien zo voorzichtig even open halen en kijken?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Als je met gordijntjes de sluiter bedoeld, dan zou ik daar niet aan zitten. Gevoelig onderdeel wat zo kapot zou kunnen gaan als je er aan zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoel inderdaad de sluiter, ben er toch maar even van afgebleven. Ik heb wel iets interessants ontdekt: hou ik de camera scheef gaat de sluiter na bijna elke foto weer open, hou ik hem rechtop is het ongeveer een op de vijf foto's. Hou ik hem op zijn andere zij opent de sluiter nooit!

Ik weet niet of het de sluiter is, of misschien een contactje dat alleen goed contact maakt als ik hem schuin hou o.i.d.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 13, 2016 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je nog garantie op je 2de hands aankoop? Waarschijnlijk is reparatie duurder dan je camera waard is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: