Meld je gratis aan

topic gesloten
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Voor APS-C zou ik voor de nieuwe Canon 10-18 gaan. Optisch erg goed en veel minder vertekening dan de Sigma 10-20 weet ik uit ervaring met beide.

De 16-35L F/4 is helemaal mooi maar op APS-C geen groothoek. Als 16mm voldoende is dan is die lens zeker de investering waard want het is een geweldige lens. Ik heb hem zelf voor op mijn 5D3 en de 10-18 voor op mijn 100D. Met de kitlens op f/9 moet je ook mooie foto's kunnen maken maar het kan altijd beter.

Je kleurvertekening komt nagenoeg zeker van de Cokin filters. Ook in dit geval geldt de regel dat goed glas duur is. De Cokin filters werken nog best redelijk als je er slechts eentje gebruikt maar zodra je er meer achter elkaar gaat zetten blijken ze waardeloos. Ik heb hier voorbeelden thuis die vele malen erger zijn dan wat jij hebt.

Je kunt je 100mm Cokin houder (neem aan dat je die hebt) trouwens ook gebruiken op Lee filters wat je redelijk wat geld gaat schelen in de initiŽle aanschaf. Enige nadeel is dat je vignetting krijgt bij echt groothoek wat je met de Lee adapter en UWA ringen niet hebt. Tot 14mm op APS-C zit je goed met de Cokin adapter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je tijd en uitleg hier kan ik zeker wat mee ik ga ff kijken welke lens het gaat worden ik denk de ef 16-35mm omdat ik mijn camera ook wil vervangen voor een 6d van canon en zal een setje lee bestellen en kijken wat dit voor me gaat brengen zodra ik het heb getest zal ik hier even een foto posten nogmaals bedankt voor je advies
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: