Meld je gratis aan

Studio aan huis wat aanschaffen?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2016 20:22    Onderwerp: Studio aan huis wat aanschaffen? Reageer met quote

Ik ben een beginnende fotograaf en wil graag een studio aan huis of een mobiele studio beginnen. Nu heb ik er nog niet zo gek veel verstand van en vraag me af wat ik nou echt aan moet schaffen.

Ik wil graag papieren achtergronden gebruiken en dan vooral zwart en wit.
Maar met de lampen, softboxen, flitsers enz kom ik geen wijs uit.

Waar kan ik het beste mee beginnen (qua aanschaf). Wat raden jullie aan?

Misschien even ter aanvulling, mijn voorkeur gaat sterk uit naar portretfotografie.

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2016 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Het beste advies zal zijn, ga eens naar een cursus studiofotografie/flitsen. Dan leer je precies wat je nodig hebt, en belangrijker nog, hoe je het moet gebruiken en instellen.
Je geeft aan beginnend fotograaf te zijn, flitstechniek is niet iets wat je zo maar eventjes doet. Anders heb je grote kans dat het een frustratie word, en dat is zonde van je tijd en spullen natuurlijk.

En qua spullen, dat is erg afhankelijk van je eigen stijl, wensen, ruimte etc. Sommige mensen doen hun werk met slechts 1 lamp, anderen met 10, dus wat je nodig hebt scheelt per fotograaf.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2016 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Daar sluit ik me bij aan. Een workshop klinkt misschien duur, maar als het jou weerhoudt te beginnen met een miskoop (of na een jaar alles opnieuw kopen omdat je dan wel weet wat je wilt) ben je uiteindelijk een stuk goedkoper uit. En je gaat ook nog eens sneller mooiere foto's maken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2016 00:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb laatst een mini "cursus" gedaan ( een dag met een fotograaf op pad). En zo doende weet ik dat ik hier in verder wil.

Ik dacht eigenlijk om klein te beginnen. Met achtergronden en foto's van familie, kinderen en kennissen. Heb alleen niet een heel licht huis dus wilde er ook om te beginnen dus wat lampen enz bij halen. En ik had een beetje de insteek om door het zo veel mogelijk te doen en te oefenen je vanzelf ook beter word. Met autorijden leer je het immers ook pas echt als je al je rijbewijs hebt

Maar ik wil mijn kennis ook zeker verrijken met workshops en cursussen.
Misschien een vraag wat totaal off topic is maar waar moet je nou op letten bij een beetje goede cursus? Ik kom zelf uit Amsterdam, wellicht dat iemand iets weet.

En bedankt voor de reacties!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2016 08:15    Onderwerp: Reageer met quote

Kimstar schreef:
Met autorijden leer je het immers ook pas echt als je al je rijbewijs hebt

En bedankt voor de reacties!

Autorijden leer je idd pas als je je rijbewijs hebt, alleen stap je niet ongeschoold in je auto alvorens het papiertje te halen Wink Je neemt immers eerst lessen in theorie en praktijk. Wat zijn de regels, hoe bedien ik alles en wat gebeurt er als ik hier aan draai.

Zo werkt het ook met flitsen als je het goed wil doen.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: