Meld je gratis aan

Welke telelens voor mijn 750d?? Zo veel keus

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 22:46    Onderwerp: Welke telelens voor mijn 750d?? Zo veel keus Reageer met quote

Beste allemaal.

Inmiddels al weer een half jaar in bezit van een canon 750d met 18mm-55mm lens.
Hier heb ik veel plezier mee beleefd enkel mis ik nu toch echt een telelens.
Stilstaande auto's zijn prima te fotograferen echter als ze rijden op circuit mis ik toch de grote zoom bereik.
Ook ben ik mijn portfolio aan het uitbreiden door bijvoorbeeld op de boerderij van me schoonouders te fotograferen maar ook natuur .
Al gaat de voorkeur toch altijd uit naar autosport enz.

Maar goed nu zoek ik dus een telelens.
Ik zie heel veel soorten/maten/merken noem maar op.
Welke os heder daags aan te raden.
Zit te denken aan een budget van 500 euro.

Graag hoor/lees ik jullie advies
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2017 09:11    Onderwerp: Reageer met quote

De Canon EF-S55-250 STM is een hele mooie lens voor zijn prijs. Als je beter wilt zal het budget ook meteen richting de 1000 euro gaan voor bijvoorbeeld een Canon 70-200L F4 IS. Je kunt ook kiezen voor een 70-300 maar die zal niet beter zijn dan de 55-250.

Je zou er dan voor kunnen kiezen om het restant te steken in een vervanging van de kitlens door bijvoorbeeld een Tamron 17-50 f/2.8. Of je kunt een 50mm f/1.8STM erbij nemen. Daar heb je meer aan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2017 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Eens met Erik voor wat betreft het advies rondom tele.

Rondom de standaard lens vind ik zelf 50mm geen fijne beeldhoek voor algemeen gebruik op een APS-c. Bij full frame is 50mm een veel logischere lens.
Zelf zou ik dus eerder een prime erbij nemen van 30mm of iets meer groothoek. Betaalbaar kom je dan bij Canon uit op de 24 f2.8
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2017 16:13    Onderwerp: Canon EF 70-300mm Reageer met quote

Canon EF 70-300mm een veelzijdige telelens voor zowel foto- als videoliefhebbers. Met een zoombereik van 70-300mm Kost rond de 500 eur
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: