Meld je gratis aan

Hulp gevraagd uitzoeken foto-toestel en wat praktisch vragen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 13:41    Onderwerp: Hulp gevraagd uitzoeken foto-toestel en wat praktisch vragen Reageer met quote

Hai,

ik wil in 1e instantie voor het vissen(ook in het donker) en voor natuur(vogels) fotografie een toestel gaan aanschaffen. Ik heb nog nooit een 'serieus' toestel gehad maar ben me flink aan het inlezen en denk in de buurt te komen van wat ik wil en nodig is.

ik hoop dat jullie mij hier verder mee op weg kunnen helpen!

Ik ben geen handige harry met lenzen wisselen en ik wil snel kunnen handelen.
Ik neig hierdoor naar een bridge/compact camera.
budget max Ä600

er zijn een aantal dingen belangrijk voor mij.

1. in het donker snel goede foto's schieten van gevangen vis+mijzelf( dus op max 3 meter), snel omdat de vis asap terug het water in moet natuurlijk.
2. (tijdens het vissen) mooie plaatjes kunnen schieten van dieren(vogels) op aardige afstand
3. degelijk foto's kunnen maken van het dagelijkse(minder belangrijk) met dit punt wil ik aangeven dat topkwaliteit foto's een stuk minder belangrijk is dan het goed uit kunnen voeren van punt 1 en 2.

vraagstuk 1. ik lees in reviews vaak over (het ontbreken van) een viewfinder ik kan me niet zo goed inbeelden of dit in mijn geval noodzaak/handig is?

ik moet het denk ik hebben van de volgende 2 toestellen maar heb er wat twijfels over:

vraagstuk 2: ik ben geintresseerd in een Panasonic lumix fz300 deze is spat en stofvrij heeft een wat kleinere sensor,kantelbaar display,iso: Auto ISO, 100 - 6400 , een viewfinder,24x zoom, 4k, en allerlei snufjes, voldoet deze aan mijn wensen vooral gelet op het foto's nemen in het donker?

vraagstuk 3: ik ben ook geintresseerd in een panasonic tz100: 1inch(grotere) sensor, hogere ISO: Auto ISO, 100-25600, vaste display, geen viewfinder, en maar 10x zoom, Voldoet deze gelet op de weinige zoom geen viewfinder wel aan mijn wensen?

vraag 4: of raden jullie mij iets anders aan?

alvast erg bedankt voor input!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: