Meld je gratis aan

Oververhitting van studioflitsers

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2016 17:31    Onderwerp: Oververhitting van studioflitsers Reageer met quote

Hallo allen,

Ik fotografeer een aantal jaren hobbymatig en krijg zo nu en dan leuke opdrachten. Deze maand zal ik een gala fotograferen met twee studioflitsers en een zwart achtergrond.

Echter maak ik mij zorgen om oververhitting van de flitsers, ik heb twee goedkope Chinese flitsers van 110 watt. Ze zijn krachtig genoeg om de groepjes goed belicht op de foto te krijgen, toch maak ik mij zorgen om oververhitting. Ik zal 2,5 uur achter elkaar moeten fotograferen en ik doe ook de hallogeen lampjes aan van 75 watt (die behoorlijk heet worden). Het is een vrij donkere ruimte en de flitsers hoeven niet op volle kracht

Is de kans aanwezig dat de flitsers op een gegeven moment oververhit raken of zal dat niet snel gebeuren. Ik heb weinig ervaring omtrent studiofotografie.

Ik hoor het graag!

Het gaat om de volgende flitsers: QIHE BJ-150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2016 01:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kun je toch thuis even uit proberen, flitsers aan en maar flitsen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2016 01:44    Onderwerp: Reageer met quote

hebben die dingen geen ventilator?

Dat is wel een beetje het nadeel van een 'instapsetje' kopen: zodra je ze serieus gaat gebruiken/belasten loop je tegen de beperkingen aan.

Een van de redenen dat ik iedereen aanraad om meteen goede spullen te kopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2017 16:05    Onderwerp: Flitsers Reageer met quote

Die chinese flitsers zijn wel goed hor alleen niet overbelasten. Voor de harde job heb je toch iets professionelers nodig.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: