Meld je gratis aan

Wat zijn goede boeken (voor beginner) en of cursussen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 19:21    Onderwerp: Wat zijn goede boeken (voor beginner) en of cursussen Reageer met quote

Ik wil graag me meer verdiepen en er uiteraard meer over leren.
Eventueel er laten mijn werk van kunnen maken, maar vooral voor mijn webshop. Ik wissel heel vaak van producten en is voor mij niet te doen om dit elke keer te laten doen door iemand.

Zou gaan om portret foto's met paarden en studio productfoto's met witte achtergrond.

Alleen moet dan wel bij het begin beginnen.

Wat zijn goede boeken? Er zijn best wel veel bij bol.com te vinden.

Daarnaast zat ik te kijken naar opleidingen en/of cursussen.

Hebben jullie misschien tips?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2016 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Anne,

De tijden van boeken zijn nu wel voorbij, kijk voor inspiratie en ideeën eens op www.youtube.com en www.pinterest.com

Succes Very Happy
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op do jun 22, 2017 15:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

RDDR schreef:
Vorig jaar zijn er 39 miljoen boeken in Nederland verkocht (excl. onderwijsboeken en e-books) wat een groei van 4,8% tov het jaar ervoor.

39 miljoen fotografieboeken Shocked Wink

Fotograferen leer je in de praktijk en niet vanuit een boek, daarin staan alleen theoretische basisbegrippen en die geven geen praktijkvoorbeelden.

Daarom koop ik geen boeken maar doe mijn inspiratie op met bovengenoemde website's en de basis haal ik uit de gebruikershandleiding.
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

EvoX schreef:
Fotograferen leer je in de praktijk en niet vanuit een boek, daarin staan alleen theoretische basisbegrippen en die geven geen praktijkvoorbeelden.

Daarom koop ik geen boeken maar doe mijn inspiratie op met bovengenoemde website's en de basis haal ik uit de gebruikershandleiding.

Blij dat je in de tweede alinea naar jezelf verwijst. Daarmee geef je aan dat je in ieder geval weet hoe je zelf leert. Er zijn echter verschillende leerstijlen en dat is vaak heel persoonlijk. Iemand die om een boek vraagt, zal waarschijnlijk zelf wel weten dat hem/haar dat helpt. Daarbij kan TS zelfs nog bepalen of hij/zij het boek eerst leest en dan de praktijk in gaat of juist andersom. Derde mogelijkheid is dat het om-en-om gebeurt. Zo kun je zelfs één boek voor verschillende leerstijlen gebruiken. Mooi hè Wink

Een boek wat mij erg geholpen heeft is Fotograferen onderweg van Frank Müller. Dat gaat nog uit van het analoge. Er is ook een vervolg, dat Digitaal fotograferen onderweg heet.
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Ytos,

Heeft het een reden dat jij mij maar blijft achtervolgen, zowel hier als privè?

Geef alleen een menig maar steeds blijf je er maar op inhaken....
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2016 00:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet eerlijk zeggen dat er nog steeds niks boven een boek gaat als je van het begin tot het einde wilt weten hoe iets werkt en een overzichtelijk naslagwerk wilt. En hoewel sommigen van mening zijn dat theorie niet erg belangrijk is, helpt het mij om makkelijker de beelden te maken die ik in mijn hoofd heb.

Een boek dat me enorm veel geleerd heeft is bijvoorbeeld "Light, science and magic". Geen andere bron die zo diep op allerlei vormen van flitsen ingaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens naar het grote fotografie boek van Tom Ang.

Het is ook te huur bij bibliotheken, of alleen voor een inkijk.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: