Meld je gratis aan

Fotograferen vanuit rijdende trein

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 11:14    Onderwerp: Fotograferen vanuit rijdende trein Reageer met quote

Deze maand ga ik naar het Harzgebied en zal daar ongetwijfeld in de smalspoorbaan naar de Brockenberg stappen.

De route naar boven zijn al een hoop mooie plaatjes te schieten. Hebben jullie tips te fotograferen uit een rijdende trein en welk objectief te gebruiken? Ik heb weinig zin continu de instellingen aan te passen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op di jun 20, 2017 09:19, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 23:45    Onderwerp: Re: Fotograferen vanuit rijdende trein Reageer met quote

sdhaas schreef:
Ik heb weinig zin continu de instellingen aan te passen.

Tjsa. Dan is de beste optie je camera in je tas te laten. Een trein beweegt, draait, rijdt door de schaduw en dan weer door het licht. Het uitzicht is soms links en soms rechts. Misschien wil je af en toe het interieur in je foto meenemen (anders hoef je niet in de trein te gaan zitten), en soms fotografeer je door het (hopelijk open) raam naar buiten. Soms wil je de beweging benadrukken en soms juist bevriezen.

Ik zou zeggen: als je geen zin hebt, ga het dan maar maken! :-)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat je met beweging rekening moet houden kun je het beste vanuit de sluitertijd voorkeuze stand werken (s of Tv voor canon), met een sluitertijd van 1/500ste of meer zul je kans maken om alle beweging te bevriezen. Even experimenteren, want het hangt er vanaf hoe snel je gaat en hoe dicht bij je onderwerp is.
Ivm vieze ramen kun je een doekje meenemen om jouw stukje schoon te maken. Om weerspiegeling in de ruit te verminderen zet je de camera zo dicht mogelijk tegen het glas aan. Maar Kijk uit voor je lens Wink
Je kunt ook een zwarte doek (t-shirt) gebruiken om reflecties tegen te gaan, kun je rond de voorkant van je lens wikkelen om het af te dichten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: