Meld je gratis aan

Canon EOS 450d aansturen flitsset

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2017 10:56    Onderwerp: Canon EOS 450d aansturen flitsset Reageer met quote

Hallo allemaal!

Sinds kort ben ik mij wat serieuzer gaan bezighouden met (portret)fotografie en heb een aantal spullen aangeschaft voor een thuisstudio.

Nu heb ik een probleem met mijn flitsset die ik na heel wat googlen en handleidingen nog steeds niet heb kunnen oplossen. Ik wil graag de externe flitsers gebruiken zonder dat de interne flitser van de camera opklapt en dus flitst. Voor het flitsen heb ik een draadloze triggerset. Deze werkt wel mits de interne flitser opgeklapt staat en dus flitst. Nu houdt ik mijn hand ervoor tijdens het maken van een foto maar dit is erg ongemakkelijk.

Is dit iets wat je kan instellen in de camera? Dat die wel een signaal geeft naar de flitsschoen terwijl de interne flitser is ingeklapt?

Ik hoop dat hier een oplossing voor is Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2017 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Met flitser ingeklapt zou er gewoon signaal op de flitsschoen van je camera horen te staan. Met flitser opgeklapt past trigger toch ook niet op je camera?

Zender van triggerset in flitsschoen van je camera zetten en het zou moeten werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2017 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt inderdaad. De flitser kan maar voor de helft opgeklapt worden. De triggerset werkt zelf wel, als ik op het test knopje drukt gaan de flitsers gewoon af.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2017 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Je externe flitsers reageren toevallig niet op het flitslicht van je interne flitser ipv trigger?

De triggerset is wel voor jouw Canon geschikt?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2017 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een triggerset van Falcon Eyes en zou, volgende de website, geschikt moeten zijn.

De externe flitsers zelf staan dusdanig ingesteld dat die flitst op de ontvanger, de slave functie staat uitgeschakeld.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2017 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dan is dat in ieder geval uitgesloten.

Misschien dat iemand met iets meer kennis van Canon nog kan en wil reageren.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2017 00:20    Onderwerp: Reageer met quote

1. Wat voor triggerset heb je van Falcon Eyes? Graag type benoemen en als je het weet, ook of het Infrarood of radiotrigger is.
2. Wat zijn de instellingen op je camera? P, Tv, Av of M-stand?

Ik kan het niet helemaal uit de antwoorden opmaken, maar het lijkt erop dat je camera op P of zelfs het groene blokje staat. Dan bepaalt de camera wanneer er geflitst moet worden. Die ziet een donkere omgeving en bedenkt dus dat de flitser op moet klappen.

Studiofotografie doe je echter in M-stand. Je bepaalt de sluitertijd, met als uitgangspunt vaak 1/125. Idem voor het diafragma, bijvoorbeeld F8.0. ISO op 100. De camera zal in de studio nu aangeven dat de foto volledig onderbelicht is, maar die weet natuurlijk niet dat er geflitst wordt, zodra er een foto genomen wordt.

Het enige wat je nu nog moet doen, is de flitskracht zo instellen, dat het onderwerp goed belicht is. Dat kun je met een lichtmeter doen, maar als je die niet hebt, dan kan het ook met een histogram.
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2017 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

1. De Falcon Eyes RF-A2416-8 Triggerset 230v

2. Ik fotografeer in M

Ik dacht dat ik ergens moet instellen dat de interne flitser ook ingeklapt moet afgaan
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2017 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Je interne flitser kan niet afgaan, als die ingeklapt is. Ik realiseer me wel dat er een flitssinstelling in je menu kan zitten. Dat zal wel in m'n 5DmkII. Je moet je trigger even op de camera zetten en dan kijken of je een functie "externe flitser" ofzo kunt aanzetten.
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Had de flitsinstelling wel gevonden maar hier kan ik niets in wijzigen. In een review op de website van Coolblue reageerde iemand met "jammer dat je voor de Eos 450d een Hot-Shoe nodig bent".

Heb er eentje besteld hoop dat dit het probleem oplost!

Laat het uiteraard even weten, in ieder geval al bedankt voor jullie hulp!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 01, 2017 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Pakketje is vandaag beginnen gekomen met de FALCON EYES HOTSHOE HS-25B + X-CONTACT

Hoe of waarom weet ik niet maar het werkt nu wel!!!! Very Happy

Ik had nog een andere vraag, deze stel ik even in een ander topic
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: