Meld je gratis aan

Van Sony A6000 naar Canon eos 80D....doen of niet doen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mrt 30, 2017 19:52    Onderwerp: Van Sony A6000 naar Canon eos 80D....doen of niet doen Reageer met quote

Hallo,

Ik overweeg mijn Sony A6000 te vervangen voor een Canon Eos 80D.
Reden: de dure lenzen van Sony...
Doen of niet doen....?
Wie heeft soortgelijke ervaring en kan zijn ervaring delen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do mrt 30, 2017 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn de lenzen van Canon dan zoveel goedkoper?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 30, 2017 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik naar een macro lens 90 mm f2.8 kijk
dan heb je deze voor de canon voor €429 (Tamron) of €499 (Sigma)
Wil ik deze voor mijn A6000 dan kan ik enkel kiezen voor een sony macro lens van €1049

Een allround lens van tamron 18-200 kost voor de sony €679.... voor de canon €249

Dat scheelt volgens mij aanzienlijk...

Verder ben ik zeer tevreden over de Sony, vandaar de twijfel, maar het scheelt naar mijn idee behoorlijk
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 30, 2017 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Sony lenzen zijn duurder, maar de Sony FE 90mm F2.8 Macro G OSS is een topklasse lens, en ja, dat betaal je. Vergelijkbaar met Canon L glas. Een Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM kost ook rond de 850 euro.

Wat betreft de 18-200: dat is zonder meer waar. De prijs van de Sony E-mount versie van deze lens is absurd. Ter vergelijk: de Tamron 18-270mm F3.5-6.3 PZD voor Sony A-mount kost 330 euro, en de 18-200 is nog goedkoper, vergelijkbaar met de Canon versie.

Het beperkte lensaanbod is gewoon nog een zwak punt van Sony E-Mount. Het wordt wel langzaam beter: Sigma en Tamron beginnen meer en meer E-mount lenzen op de markt te brengen.

Ikzelf gebruik de Sony/Minolta A-mount, en daar zijn momenteel veel meer lenzen voor te krijgen, zowel nieuw als gebruikt (de meerderheid van mijn lenzen zijn 2de hands). Je kunt overigens met een adapter lenzen voor Sony A-mount ook aan je A6000 koppelen, en met de juiste adapter zelfs met behoud van autofocus.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: