Meld je gratis aan

juiste diafragma en sluitertijd voor confetti

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2017 19:52    Onderwerp: juiste diafragma en sluitertijd voor confetti Reageer met quote

Hallo iedereen,

Wat is volgens jullie de beste diafragma en sluitertijd voor het fotograferen van rondvliegend confetti bij kinderen?

groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di apr 04, 2017 09:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt bereiken: bevroren confettie of als streepjes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 04, 2017 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil meer het effect van bevroren confetti. Maar het kind moet wel naar voren komen in de foto.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 04, 2017 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

"naar voren komen"? wat bedoel je daarmee?

eigenlijk is het allemaal heel simpel:

- als je iets wilt bevriezen wil je een korte sluitertijd: 1/1000 ofzo. Daarmee bevries je alle beweging.

- als je alles scherp wilt wil je een klein diafragma f/8 of f/11 ofzo.

Maarja: voor die combinatie heb je natuurlijk een berg licht nodig. Dat lukt prima buiten in de zon, maar ik denk dat daar niet zo vaak met confetti wordt gestrooid.

Dus moet je kijken wat er te fixen is. Maar dat hangt af van waar je het fotografeert, hoe licht het is, wat voor jouw fototoestel een acceptabele bovengrens voor de ISO is, of je wil of niet wilt flitsen....

Kortom: er is eigenlijk nooit een 'beste combinatie van sluitertijd en diafragma'. Het hangt van zoveel dingen af die ik hier niet achter mijn beeldschem kan inschatten (of zelfs zelf van te voren zou kunnen bedenken) dat de enige manier is: ter plekke beoordelen en nadenken.

En als je snel wilt kunnen reageren op omstandigheden moet je de theorie een beetje begrijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: