Meld je gratis aan

Help?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 04, 2017 04:49    Onderwerp: Help? Reageer met quote

Hallo allemaal,

Mijn hobby is mijn hond en daar maak ik graag foto's en filmpjes van. Nu ben ik het alleen beetje zat om dat met mn telefoon te doen omdat dit toch eigenlijk altijd tegenvalt. Ik heb wat rond zitten kijken en gelezen maar kom er niet echt uit, zie door de bomen het bos niet meer.. Ik wandel enorm veel en zo'n 85% van de foto's zal buiten genomen worden dus hoe lichter de camera hoe beter.. ik maak graag portretfoto's van 'm, maar ook graag actiefoto's of als totaalplaatje in een landschap. Ook film ik veel. Zijn er lenzen die deze uitersten goed aankunnen/wat voor lens ben ik naar op zoek? Overigens weet ik ook niet goed of ik nu beter een spiegelreflex of compact camera aan moet schaffen.. Ik heb al naar de nikon D3300 gekeken omdat deze vrij licht zou zijn wat lekker voor het wandelen is, alleen ik las toch weer mindere dingen over de 18-55 lens. Is er iemand die me kan vertellen met wat voor lens ik goed uit kom? En eventueel ook wat opties? Ben van plan er zo'n 4 a 500 euro aan uit te geven. Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di apr 04, 2017 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor actiefoto's? Is filmen belangrijker dan foto's?

Voor echte goede autofocus bij een snel bewegende hond zal (denk ik) een instapmodel DSLR met lens voor totaal rond de 500 euro best viest tegenvallen. Voor die prijs zou ik sterk een van de Sony RX100 camera's overwegen, alleen heb je dan vrij weinig zoombereik.

De RX10 is een stuk groter, meer DSLR formaat, zelfde (hele goede) sensor, met veel meer zoom bereik. Of een Panasonic FZ1000. Iets duurder, maar netto krijg je (vind ik) een camera die heel goed presteert, met een betere, lichtsterkere lens dan bij een DSLR voor hetzelfde geld. Als je denk later nog eens een paar honderd/duizend euro aan lenzen te willen uitgeven is een camera met verwisselbare lenzen te overwegen. Maar voor compact, filmen, foto's in goede kwaliteit zitten de 1" cameras (RX100 en RX10 van sony, FZ1000 en FZ2000 en TZ100) echt in een sweet spot.
BerichtGeplaatst: di apr 04, 2017 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie, ik ga eens naar die camera's kijken.
Ter verduidelijking heb ik een foto bijgevoegd om een idee te krijgen wat ik bedoel met "actiefoto's" het zou fijn zijn als ik allerlei soorten foto's kan maken met de camera, maar de camera zal toch hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor foto's als deze, dus de foto's zijn voor mij belangrijker dan filmen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 04, 2017 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

front focus is niet goed
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: