Meld je gratis aan

Lens Canon?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2017 10:15    Onderwerp: Lens Canon? Reageer met quote

ik ben nog niet zo thuis in het fotograferen.Ik heb een Canon 1200D. ik heb nu tweedehands een lens van Sigma 18-200. Ik zou graag een nog iets betere lens willen met meer zoom. Ik heb nu de mogelijkheid om een Tamron 28-300 te kopen tweedehandse (F/3.5-6.3 XR DI LD Aspherical IF Macro).
Raden jullie deze aan? Of hebben jullie de voorkeur voor een andere lens?
Wie kan mij advies geven?

Ik wil hem gebruiken voor vakanties, maar ook voor alledaagse dingen. macrofotografie vind ik ook heel erg leuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2017 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

kijk naar een canon 55-250 IS
de tamron heeft geen image stabilisatie .
is erg handig
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2017 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

De 28-300 heeft minder zoom dan de 18-200(10,7 om 11,1), dus waarom zou dat dan wat opleveren? Daarbij 28mm op een cropcamera is ook niet ideaal.
Ik weet niets van de kwaliteit, maar Tamron heeft tegenwoordig een 16-300, dus een zoom van 18,7 en nog iets meer groothoek als de 18-200.
Voormacro heb je gewoon een macrolens nodig, 90......105 van welk merk dan ook(als die op je camera past).
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 06, 2017 07:20    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals reeds gezegd: 28-300 op een crop camera zou ik ook niet doen. De beeldhoek bij 28 is niet handig voor een vakantie.

Wil je een gebruikte lens kopen waar je meer aan hebt dan je Sigma mbt beeldkwaliteit en zoombereik, kijk dan eens naar de Tamron 18-270.

De genoemde 16-300 is ook zeer de moeite waard, maar ook duurder.

Als je echt voor macro gaat kom je vroeg of laat niet onder een echt macro objectief uit. Er staan genoeg leuke aanbiedingen (gebruikt) op marktplaats. Macro lenzen zijn over het algemeen allemaal wel goed te noemen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 06, 2017 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties. Ik zit nu inderdaad te kijken naar een aparte macrolens en dan een gewone lens voor standaard. Maar wat raden jullie aan de nieuwe 16-300 Tamron of de 18-270 Tamron of toch de Sigma 18-300?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 06, 2017 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is voor een deel afhankelijk van wat je wil uitgeven en van persoonlijke voorkeur.
De 18-270 is goedkoper dan de 16-300, de eerste is ook gebruikt goed te vinden. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Tamron, maar dat is gebaseerd op mijn eigen ervaringen, een ander zou zonder meer de voorkeur kunnen geven aan Sigma.
Je zou op flickr.com via de zoekfunctie voorbeelden kunnen zoeken van elke lens en je besluit daarop kunnen baseren, er staan vast ook diverse reviews op verschillende sites.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes met kiezen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: