Meld je gratis aan

Start fotostudio, tips welkom!

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2017 15:40    Onderwerp: Start fotostudio, tips welkom! Reageer met quote

Hoi allemaal,

Graag hoor ik wat tips van jullie.
Al heel wat jaren fotografeer ik, maar dit zijn voornamelijk buiten reportages en bruiloften. Sinds een paar weken ben ik verhuisd en heb aan huis een hele mooie mogelijkheid om een fotostudio te 'bouwen'. Het zal voornamelijk om newborn, kinderen en kleine gezinnen gaan. De ruimte zal zo'n 20m4 zijn.. (4mx5m)

Ik beschik over een profesionele flitsset en apparatuur.. Mijn vraag is vooral, hoe kan ik mijn studio het beste opzetten? Doeken? Een 'halfe pipe' idee? Achtergrondsystemen? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.. Wat ik vooral wel en vooral niet moet aanschaffen...

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2017 23:41    Onderwerp: Reageer met quote

Een paar dingen die me te binnen schieten

4x5 is aan de krappe kant. Maar ik neem aan dat het is zoals het is

Een limbowand is leuk, maar zou je kunnen beperken in wat je allemaal kunt doen. Ik zou persoonlijk beginnen met zo'n multi-rol systeem zodat je makkelijk meerdere kleuren papier kunt gebruiken

zorg dat de wanden en plafond geen licht reflecteren. Dan wordt subtiel belichten (en vooral stukken donker houden waar je dat wilt) een probleem. Als je de boel niet helemaal matzwart wilt schilderen zou je kunnen overwegen om donkere gordijnen aan de zij- en achterkanten op te hangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: