Meld je gratis aan

Professionele portret fotografie upclose, hoe?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 07, 2017 00:22    Onderwerp: Professionele portret fotografie upclose, hoe? Reageer met quote

Beste iedereen ik ben nieuw in de foto wereld en heb een budget van 1000,-
Wat ik graag wil is professionele portretten schieten

Ik kwam deze link tegen:
https://www.google.nl/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2017/02/07/arts/martin-schoeller-celebrity-photos/index.html

Als basis orientatie neig in naar een canon spiegelreflex dlsr camera welke het moet worden geen idee nog.

Weet iemand hoe ik resultaten kan krijgen zoals in bovenstaande link?
Wat voor camera en waarschijnlijk nog belangrijker welke lens zou ik kunnen genruiken voor resultaten zoals in de link?

Ook zoek ik websites met voorbeelden van professionele shoots met bepaalde camera en lens voorbeelden om een beeld te krijgen.

Momenteel is het nog erg onduidelijk allemaal wat ik nodig heb, ookde belichting is natuurlijk belangrijk.

Wie kan me verder helpen met tips de juiste richting op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2017 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Met het duurste fornuis maak je ook niet het lekkerste eten, dus ik denk dat je je verwachtingen wat bij moet stellen en je eerst moet verdiepen in de materie van fotografie.
BerichtGeplaatst: vr jun 09, 2017 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hij gebruik een Hasselblad, die heb je niet speciaal nodig en valt iets buiten je budget.
Zo te zien gebruikt hij voor een aantal portretten(Obama bv) een groothoek, over gedimensioneerde neus, maar dit is niet op alle foto's zo opvallend.

Eigenlijk kan dit met elke camera en lens, die dichtbij genoeg kan scherpstellen.

Het gebeurd eigenlijk allemaal achter de camera.

Ooit eens een film gezien over Isaac Stern(dacht ik), wereldberoemde violist, die op ontdekkingsreis was in Polen, waar hij of zijn familie vandaan kwam. Hij speelde mee met een klezmerband, waarin de vrouwelijke violiste op een plastic viool speelde en die klaagde over het geluid van het ding. Toen pakte Stern het plastic ding en gaf haar zijn Stradivarius in handen, ze durfde hem bijna niet aan te pakken, en hij ging spelen en.....een geweldig geluid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jun 10, 2017 00:32    Onderwerp: Re: Professionele portret fotografie upclose, hoe? Reageer met quote

Jordan25 schreef:

Weet iemand hoe ik resultaten kan krijgen zoals in bovenstaande link?
Wat voor camera en waarschijnlijk nog belangrijker welke lens zou ik kunnen genruiken voor resultaten zoals in de link?

Door een goede fotograaf te worden. Welke apparatuur je gebruikt is daarbij een heel stuk minder belangrijk dan hoe je het gebruikt, hoe je belicht, en hoe je met je model interacteert.

Mijn tip zou zijn: koop een tweedehands camera, en besteed de rest van je budget aan opleidingen en workshops. Daarmee bereik je sneller mooiere resultaten dan alles uitgeven aan een nieuwe camera...

Dit soort foto's maak je namelijk voornamelijk in je hoofd. En dat lukt alleen met kennis en ervaring
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: