Meld je gratis aan

Op zoek naar nieuwe lens voor Nikon D5300

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 09, 2017 15:33    Onderwerp: Op zoek naar nieuwe lens voor Nikon D5300 Reageer met quote

Ik heb een Nikon D5300 en ben op zoek naar een nieuw objectief. Ik heb naast de standaardlens (18-55 mm) ook een vast objectief, de Nikon 35 mm F/1.8G. Sinds ik deze laatste lens heb, gebruik ik de standaardlens eigenlijk niet meer. Het 'probleem' is ook dat ik in veel kanten van fotografie geďnteresseerd ben. Ik ben nu nog een amateur maar met het oog op de toekomst zou ik er wel meer uit willen halen. Dit is waar mijn interesse vooral naar toe gaat (op volgorde van interesse):

- Portretten (loveshoots, newbornshoots en over een paar jaar hopelijk ook trouwfotografie)
- Reisfotografie (landschappen, steden)
- Macro (bloemen, vogels etc)

Ik begrijp dat ik voor deze 3 categorieën niet één perfecte lens ga vinden (of wel!?) maar dat is ook niet het probleem. Ik wil graag weten welke lens jullie mij op dit moment adviseren. Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. De prijs is geen probleem.

Kunnen jullie mij advies geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jun 10, 2017 00:28    Onderwerp: Reageer met quote

Wat mis je in je huidige lens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za jun 10, 2017 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

body heeft geen focus motor
je moet dan lenzen hebben met een focus motor in de lens .
of zelf handmatig focussen
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2017 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou in dit geval gaan voor de 50mm 1.8 van Nikon. Deze lens is, net als de 35mm een super goede lens met hoge kwaliteit! Aangezien je aangeeft dat je nog een hoop te leren hebt in fotografie, zijn de 35 en 50 een goede combi voor je!
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2017 09:28    Onderwerp: Reageer met quote

50mm komt redelijk in de buurt van 35mm: ik zou eerder voor een 85mm F1.8 gaan.

Het is overigens gemakkelijk uit te proberen: zet de kitlens op 50mm en kijk of deze brandpuntsafstand voor jouw genoeg afwijkt van 35mm om een extra lens te rechtvaardigen.

Voor de 3 punten die je aangeeft, heb je echter over het algemeen verschillende lenzen nodig. Ik geef enkele voorbeelden die van toepassing zijn op een camera met APS-C sensor, zoals jouw Nikon.

* Portretten
In het algemeen worden daar korte telelenzen voor gebruikt, dus rond de 85mm. Een 50mm zou ook nog goed kunnen.

* Landschappen
Daar heb je meer een groothoek lens voor nodig, onder de 18mm: 16mm is al een stuk beter. Hoe korter de brandpuntsafstand, hoe meer er van het landschap op de foto gaat.

* Macro:
Dat kan op verschillende manieren. Een goedkope oplossing is het gebruik van tussenringen op je 35mm F1.8. Daardoor kun je dichterbij scherpstellen en wordt je onderwerp dus groter.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2017 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

vraag staat er nu 2weken en geen reactie ven TS Twisted Evil Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: