Meld je gratis aan

Niet meer tevreden met Nikon D200

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 15, 2017 00:15    Onderwerp: Niet meer tevreden met Nikon D200 Reageer met quote

Mijn D200 heeft nogal veel last van ruis. Meestal ga ik niet verder dan ISO 400, omdat ik anders gewoon al te veel ruis krijg. Echter is het wel gewenst om wat hoger te kunnen. Pas heb ik een evenement gefotografeerd en merkte ik opnieuw dat ik tekort kwam. Tevens merk ik dat mijn foto's minder scherp zijn in vergelijking met andere fotografen.

Pas had ik al het idee om een wat oudere lichtsterke lens te kopen, bijv. een 80 - 200 F2.8 (schuifzoom of draaizoom). Echter denk ik dat een andere camera een betere optie is. Wat ik graag wil is vooral een hogere ISO - waarde en meer detail. Kortom, ik wil gewoon een stapje vooruit doen. Mijn D200 komt uit 2006 en ik merk dat de techniek al weer een heel stuk verbeterd is, waar ik graag in mee zou willen.

Echter ben ik er nog niet uit wat een goede optie is.. Meestal koop ik alles tweedehands, dus dan kom ik meestal al op iets oudere camera's uit. Wellicht wil ik best een stapje terug doen naar een D7000 of D7100. Echter vind ik de D200 vanwege zijn formaat wel erg goed in de hand liggen. Dus neig ik ook naar de D300s of nog een stap professioneler. Tegelijkertijd denk ik erover na om het goed aan te pakken bij de aanschaf van een opvolger, waarbij fx ook een optie zou kunnen zijn. Echter vind ik rond de €400,- voor een body wel meer dan zat om uit te geven. Dit beperkt me uiteraard in mijn keuze.

Hebben jullie nog ervaringen / tips waar ik eventueel naar zou kunnen kijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jun 15, 2017 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

kijk naar een D90 D300 D300s als filmen geen pre is
of de fuji s5 pro
BerichtGeplaatst: vr jun 16, 2017 09:39    Onderwerp: Reageer met quote

Met een D200 maakte ik acceptabele opnames tot 2500 iso, voorwaarde is wel dat je uiterst correct belicht(1/2 stop ernaast en het helemaal mis) en een goede RAW-convertor. Ik gebruikte in die tijd DxO 3 of 4 hiervoor en de resultaten waren opzienbarend en sommigen geloofden het niet.
Als je bewegende onderwerpen schiet is de 80-200 p/p een niet zo'n prettige lens om te focussen, de mijne is na een val overleden en de AF van een 70-200 VR werkt stukken beter.

Wil je echt hoog in de isoos: D700.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2017 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn indruk is dat vooral het ISO-gedrag van de nieuwe sensors echt zwaar vooruit zijn gegaan de laatste jaren. Een directe vergelijking heb ik niet, maar ik zou toch gaan voor een nieuwe body, bijvoorbeeld een D3400, die echt goed presteert bij weinig licht!
BerichtGeplaatst: di jun 27, 2017 06:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat kwa handling zwaar tegenvallen na een D200.Probeer een tweede handse D700 te vinden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie wel voor je mening! Ik wil inderdaad een stap vooruit doen, maar ik vind de D200 wel erg fijn om mee te werken. Liever doe ik dan ook geen stap terug in formaat of functionaliteit. De D700 kwam ik ook pas tegen, dit lijkt me zeker geen verkeerde keuze.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

MartijnvL schreef:
Dank jullie wel voor je mening! Ik wil inderdaad een stap vooruit doen, maar ik vind de D200 wel erg fijn om mee te werken. Liever doe ik dan ook geen stap terug in formaat of functionaliteit. De D700 kwam ik ook pas tegen, dit lijkt me zeker geen verkeerde keuze.

de D700 is een prima camera. Ik gebruik er vrijwel dagelijks twee, al een jaar of 8...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2017 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben inmiddels de trotse bezitter van een D700, dit was voor mij toch de beste keuze.
Aangezien ik verder alleen een 18-70 als DX lens had, was het ook makkelijker over te stappen naar full-frame.

Deze lens stond toch nog op het lijstje om te vervangen, waar ik nu ben aan toegekomen.
Mijn vraag is dan ook wat hiervoor een geschikte vervanger zou zijn. Ik wil sowieso iets lichtsterkers, minimaal f/2.8.
Mijn budget is max. €350,-.
Zelf zat ik te denken aan de Sigma 24-70 f/2.8, iemand hier ervaringen mee?

Andere aanraders zijn ook welkom!
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2017 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Voor dat budget zou ik kijken naar iets tweedehands. Bezuinigen op hlas is iets waar je spijt van krijgt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2017 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Tweedehands is sowieso het uitgangspunt, nieuw is voor mij niet betaalbaar.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: