Meld je gratis aan

Lampje Nikon D7000

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 28, 2017 11:44    Onderwerp: Lampje Nikon D7000 Reageer met quote

Hallo allemaal,

ik heb een Nikon D7000 met grip, waar ik een vraag over heb. Wanneer de camera uit staat, zowel op de grip als bovenop de body zelf, gaat er wanneer ik de camera beweeg toch iedere keer een groen lampje achterop de body branden. Kan iemand mij vertellen waar dit voor dient?

Groeten,
Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 03, 2017 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het vermoeden dat je het over het lampje hebt wat ook brand wanneer je gegevens naar je geheugenkaart wegschrijft.
Dat het lampje oplicht wanneer je de grip beetpakt kan aan de contacten van de grip liggen.
Ik heb hetzelfde met de grip op mijn D200.
Het enige wat ik als een groot nadeel hiervan beschouw is dat je goed op moet letten dat het lampje niet brand wanneer je af wil drukken, omdat dan de kans aanwezig is dat de opname niet foutloos weggeschreven wordt.
Het enige wat ik je kan aanraden is: Neem de extra batterij los in je zak mee en gebruik de grip alleen wanneer de je veel burst opnames wil maken.
Scheelt ook nog eens extra gewicht aan je nek Wink

Groeten. Jan
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 03, 2017 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel voor je antwoord Jan. Ik heb de grip eraf gehad en dan licht er inderdaad niets op. Op zich maakt het natuurlijk niet uit als dat lampje gaat branden, maar ik vroeg me gewoon af waar dit vandaan kwam. Het nadeel dat er een foto fout weg geschreven wordt heb ik nog niet meegemaakt, dus voorlopig laat ik de grip maar even zitten om in portretvorm foto's met grip te maken. Mocht ik het echt als nadeel gaan ervaren die grip, dan weet ik wat me te doen staat Smile

Groeten,
Kevin
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jul 04, 2017 09:05    Onderwerp: Reageer met quote

JeJeEs61 schreef:
Het enige wat ik als een groot nadeel hiervan beschouw is dat je goed op moet letten dat het lampje niet brand wanneer je af wil drukken, omdat dan de kans aanwezig is dat de opname niet foutloos weggeschreven wordt.

Dit is natuurlijk complete onzin.
1 je kan ledje niet zien als je een foto maakt.
2 je zou nooit foto's kunnen maken in een burst, want dan brandt het constant.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: