Meld je gratis aan

Studio aan huis

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 04, 2017 17:27    Onderwerp: Studio aan huis Reageer met quote

Hoi allemaal,
Een vraagje van mijn kant. Ik fotografeer al heel wat jaren buiten en heb dus nauwelijks ervaring met studio fotografie. Toch wil ik deze uitdaging graag aan gaan!
Ik ben net verhuisd en heb het geluk dat ik hier ook een mooie ruimte heb voor een studio. Het 'werkgedeelte' zal zo'n 4,60m x 5m zijn.
Het meeste apparatuur heb ik al (camera's, flitsers, triggers etc) Ook heb ik een achtergrond systeem met papieren doeken, echter vind ik dit niet geheel ideaal..
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.. Wat moet ik wel / niet doen? Welke systemen zijn het handigst om mee te werken? Is het bv handig om een soort ' half pipe ' idee te maken? Waardoor het helemaal een witte studio wordt?
Hoor graag van jullie, alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had het ook geprobeerd, maar ik wilde niet teveel geld aan spenderen en wilde geen moeite doen. Ik denk dat je overweging moet maken tussen budget en hoe vaak je het wilt gebruiken. Voor mij was de investering niet waard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 01:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn tip die ik altijd geef op deze vragen:

volg eerst een workshop studiofotografie. Daar leer je wat belangrijk is. Je kunt ook zelf gaan experimenteren en van alles kopen dat je niet nodig blijkt te hebben, en er jaren over doen om bepaalde essentiële technieken door te krijgen.
Dan is het goedkoper en sneller om dat van een ervaren fotograaf te leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: