Meld je gratis aan

Hoe kan ik het beste Affinity Photo leren?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 10, 2017 16:49    Onderwerp: Hoe kan ik het beste Affinity Photo leren? Reageer met quote

Ik wil een wat uitgebreider fotobewerkingsprogramma gaan gebruiken. Uiteindelijk ben ik bij Affinity terecht gekomen. De vele mogelijkheden, maar ook de prijs sprak me aan. In de eerste instantie probeerde ik met video's de mogelijkheden mij eigen te maken, maar vind dat eigenlijk te snel gaan. Helaas kan ik geen Nederlandstalige cursus of boeken vinden. Wel Duitse boeken (mijn Engels is minder). Weet echter niet welk boek ik moet aanschaffen.
Wie heeft een suggestie?
Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 10:24    Onderwerp: oefenen Reageer met quote

Hallo
ik gebruik al jaren Adobe software en heb ook niet alles uit boeken geleerd of video's bekeken .Mijn tip is gewoon veel oefenen met wat foto's waar geen waarde meer in is, of gewoon een map maken met foto's waar je mee kunt oefenen. Ten slotte oefening baat kunst. ik ontdek soms ook nog maar zo nw. dingen in Adobe software
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 16:38    Onderwerp: Re: oefenen Reageer met quote

chibolop schreef:
Hallo
ik gebruik al jaren Adobe software en heb ook niet alles uit boeken geleerd of video's bekeken .Mijn tip is gewoon veel oefenen met wat foto's waar geen waarde meer in is, of gewoon een map maken met foto's waar je mee kunt oefenen. Ten slotte oefening baat kunst. ik ontdek soms ook nog maar zo nw. dingen in Adobe software

Bedankt voor uw reactie. Jammer dat er niet meer reacties binnen zijn gekomen. Ik vrees inderdaad dat ik het op uw manier moet gaan leren. Met wat begeleiding was het misschien gemakkelijker geweest, maar ik ga mijn best doen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Op YouTube is er veel over het programma te vinden, snap dat je eigenlijk een Nederlandstalig boek zou willen hebben. Ken het programma heb er eens de 30 dagen gratis mee gewerkt maar vind het te moeilijk.
Zelf gebruik ik Adobe Photoshop en als boeken Adobe Photoshop Class room in a
Book.
Je zult denk ik als je een boek wilt deze toch in het Duits of Engels moeten gebruiken.
En dat is best jammer het is een mooi programma om foto's te bewerken.
Misschien eens een mail richting Affinity Photo met de vraag of er ooit nog eens een Nederlandstalige uitgave komt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

martinh123 schreef:
Op YouTube is er veel over het programma te vinden, snap dat je eigenlijk een Nederlandstalig boek zou willen hebben. Ken het programma heb er eens de 30 dagen gratis mee gewerkt maar vind het te moeilijk.
Zelf gebruik ik Adobe Photoshop en als boeken Adobe Photoshop Class room in a
Book.
Je zult denk ik als je een boek wilt deze toch in het Duits of Engels moeten gebruiken.
En dat is best jammer het is een mooi programma om foto's te bewerken.
Misschien eens een mail richting Affinity Photo met de vraag of er ooit nog eens een Nederlandstalige uitgave komt.

Ook bedankt voor uw reactie.
Affinity is al in diverse talen. Helaas nog niet in het Nederlands. Volgens Affinity zit dat nog niet in de planning. Echt jammer, want het lijkt mij ook een mooi programma.
Photoshop vind ik te kostbaar.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

anneke-m schreef:

Ook bedankt voor uw reactie.
Affinity is al in diverse talen. Helaas nog niet in het Nederlands. Volgens Affinity zit dat nog niet in de planning. Echt jammer, want het lijkt mij ook een mooi programma.
Photoshop vind ik te kostbaar.

Ja en dit is de consequentie van je keuze: je zult meer moeite moeten doen om boeken en tutorials te vinden. Het cursusaanbod zal een stuk kleiner zijn, en als je een probleem hebt is het een heel stuk lastiger om support te vinden op forums als deze met mensen die vergelijkbare problemen hebben ervaren.

Dus de vraag is maar hoe kostbaar het is, vanwege bovenstaande redenen is de combinatie Lightroom/Photoshop een heel stuk voordeliger.
(en ik denk dat ik niet de enige ben waar dat maandelijkse tientje voor een abonnement weinig is vergeleken met wat ik aan hardware uitgeef om te fotograferen...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

het is een leuk programma
wat zoeken en je heb het door
temet het zelfde als het wat oudere serif photo X.....
dat wel in het nederlands is
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

Reinoud je hebt wel gelijk wat betreft een abonnement Photoshop.

Blijft alleen de vraag hoe je Photoshop gebruikt, als je zo af en toe eens wat foto's bewerkt maakt het niet uit welk fotobewerking programma je gebruikt. Op het moment je aan een foto werkt ben je alweer vergeten hoe je iets moet doen. Is net als met een fotocamera gebruik je deze alleen met vakanties en op familiedagen dan staat deze altijd op automatisch

Gebruik Adobe Photoshop al zolang deze in het Nederlands is en heb steeds bij een nieuwe versie het handboek erbij gekocht.
Het jouzelf aanleren hoe het een en ander werkt zal voor sommige best werken maar bij mij en waar ik het voor gebruik werkt dit niet.
Maak ook gebruik van verschillende merken camera's deze hebben allemaal een eigen fotobewerking programma maar voor het eind resultaat kom ik altijd op Photoshop terecht.

Een ander goed fotobewerking programma is van Gimp deze is ook in het Nederlands te krijgen en komt het dichts bij Adobe Photoshop. En is ook nog eens gratis.

Maar daar gaat het hier niet om.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

hansjhk schreef:
het is een leuk programma
wat zoeken en je heb het door
temet het zelfde als het wat oudere serif photo X.....
dat wel in het nederlands is

Bedankt Reinoud en Hans voor jullie reacties.
Reinoud, dat ene tientje kan maar 1x uitgegeven worden en ik kies voor sparen....
Hans, van dat Serif Photo had ik nooit gehoord.

Het is jammer, dat niemand mij kan helpen, omdat er waarschijnlijk nog niets op de markt is in het Nederlands. Inmiddels heb ik een boek in het Duits gekocht en ga daarmee aan de slag. Hopelijk gaat het me lukken en anders kom ik misschien nog een keer met een hulpkreet!
Bedankt allemaal voor het lezen (en het reageren).
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

leesvoer
https://forum.affinity.serif.com/index.php?/topic/10119-official-affinity-photo-desktop-video-tutorials-200/
'
https://vimeo.com/channels/875980
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

hansjhk schreef:
leesvoer
https://forum.affinity.serif.com/index.php?/topic/10119-official-affinity-photo-desktop-video-tutorials-200/
'
https://vimeo.com/channels/875980

hier ben ik blij mee!
Ga gelijk het eea downloaden.
Bedankt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: