Meld je gratis aan

Lenskeuze supertele

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 17, 2017 21:58    Onderwerp: Lenskeuze supertele Reageer met quote

Wie kan mij iets vertellen over het verschil in beeldkwaliteit tussen de Sigma 18-300 en de Nikon 18-300 ?
Ben gebonden aan één lens op mijn body, wil graag wat meer tele en werk nu nog met de Nikon 18-200.
Wie ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di jul 18, 2017 00:09    Onderwerp: Reageer met quote

welke nikon
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Als je Sigma in overweging neemt, kijk dan ook eens naar Tamron, bijvoorbeeld de 16-300.

Reviews over de beeldkwaliteiten van deze 3 lenzen zijn er op het net genoeg te vinden, persoonlijke smaak en voorkeuren spelen daarbij ook een rol!
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

De lenzen die je noemt zijn geen supertele's maar superzooms. Supertele zijn die hele lange.
Er is net een Tamron 1x-400 uit of aangekondigd.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jul 21, 2017 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, ik bedoel een superzoom voor mijn Nikon D 7200.
Ik begrijp dat de Sigma 18-300 macro mogelijkheden heeft, maar wat betekent macro als ze adverteren met een optionele macro-voorzetlens 1.3x ?
Stel, ik kies voor Nikon, welke 18-300 zou je dan kiezen, de oude, lichtsterke maar zwaardere, of de nieuwe, die lichter in gewicht is, maar wel minder lichtsterk ?
Ben benieuwd !
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jul 21, 2017 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

motorwybe schreef:
welke 18-300 zou je dan kiezen, de oude, lichtsterke maar zwaardere, of de nieuwe, die lichter in gewicht is, maar wel minder lichtsterk ?!

Je wilt altijd voor een lichtsterkere lens gaan. Niet alleen omdat je dan met minder licht of met minder scherptediepte wilt fotograferen, maar vooral ook omdat de autofocus het nou eenmaal beter doet bij een grotere lensopening.

En dat vind ik vaak veel belangrijker aan een lens dan een test waarbij mensen met een loepje in de hoek per pixel gaan kijken of het nog wel scherp of vervormd is: de snelheid van de autofocus. Ik heb zelf een paar dure lenzen, maar doordat die trefzekere en snelle autofocus hebben maak ik foto's die ik met een goedkopere lens gemist zou hebben.

En bedenk wel: met een goede lens doe je veel langer dan met een body. Ik gebruik mijn 24-70 f/2.8 en de 70-200 f/2.8 al een jaar of tien. Inmiddels zijn er opvolgers van uit, maar ze doen het allebei nog prima. Gebouwd als een tank (ja dus iets zwaarder dan een plastic superzoom), maar solide en betrouwbaar.
En als je dan kijkt wat zulke lenzen na zo'n tijd nog waard zijn op de tweedehandsmarkt, dan kom je erachter dat ze eigenlijk goedkoper zijn dan de lenzen die in aanschaf voordeliger lijken...

(precies de reden waarom veel taxi's mercedes zijn. Misschien duurder in aanschaf, maar uiteindelijk goedkoper per kilometer)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: