Meld je gratis aan

twijfel.. Nikon D7200 of Canon 80D

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 19, 2017 21:18    Onderwerp: twijfel.. Nikon D7200 of Canon 80D Reageer met quote

Hallo,

Zou iemand mij misschien kunnen adviseren. Ik sta op het punt mijn eerste camera te kopen maar twijfel enorm. Ik wil onder de 1200,- blijven. Ik twijfel tussen de Nikon D7200 18-140mm en de Canon 80D 18-55mm. Ik wil de camera gebruiken voor portret foto's van mijn kinderen en voor natuurfoto's/ mee op reis te nemen.

Mvg Linda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zijn beiden goed, ga naar een winkel waar je ze alle twee kunt vasthouden en wat ermee mag "spelen".

De camera die jou het beste in de hand ligt en die voor jou de knoppen op de meest logische, intiutieve wijze geplaatst heeft is voor jou wellicht de beste keus.

Wil je in de toekomst echter meer/andere dingen gaan uitproberen, dan is het wellicht belangrijk dat je je iets meer verdiept in de mogelijkheden.

Kijk daarbij bijvoorbeeld ook naar het aanbod van lenzen dat er te koop is, eventueel ook gebruikt.
Bij Nikon heb je versies met en zonder AF motor ingebouwd, toch iets om rekening mee te houden, je moet precies weten wat je koopt.

Wil je in de toekomst bijvoorbeeld met klassieke lenzen via een adapter werken, dan heb je helemaal niets aan Nikon, daar past alleen Nikon glas op waarvan dan ook vaak de lichtmeting niet meer werkt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Alleen al voor de lens zou ik de Nikon kiezen, grotere zoombereik en volgens velen een goede beeldkwaliteit.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

hjanssen schreef:
Alleen al voor de lens zou ik de Nikon kiezen, grotere zoombereik en volgens velen een goede beeldkwaliteit.

De Canon is ook te koop met een 18-135....
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

MinoltaMan schreef:
hjanssen schreef:

Ja en de Nikon is ook met iedere lens te koop, maar dat was de vraag niet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

hjanssen schreef:
MinoltaMan schreef:
hjanssen schreef:

Ja en de Nikon is ook met iedere lens te koop, maar dat was de vraag niet.

zucht....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: