Meld je gratis aan

Aankoophulp voor een "beginner"

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Welke zal ik kiezen
Canon PowerShot G3 X
0%
 0%  [ 0 ]
Canon PowerShot G1 X II
0%
 0%  [ 0 ]
Canon PowerShot G7 X II
0%
 0%  [ 0 ]
Panasonic Lumix DMC-FZ1000
100%
 100%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 2

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 18, 2017 08:17    Onderwerp: Aankoophulp voor een "beginner" Reageer met quote

Goedemorgen Forumleden Very Happy

Ik ben een "beginnende" fotograaf die voor vakanties een mooie camera wil aanschaffen. Het wordt de eerste camera die ik zelf ga aanschaffen. Hiervoor heb ik vaak de oude spiegelreflex camera van mijn vader gebruikt op vakanties. Ik heb uiteraard al wat onderzoek gedaan maar ben altijd blij met extra hulp.

Ik heb allereerst gekeken naar mijn wensen voor een camera.

Budget: +/- 500 euro
een camera met vaste lens.
Ik bewerk zelf nog geen foto's dus RAW formaat is geen must wel van plan dit op te gaan pakken maar misschien moet ik dan tegen die tijd toch en spiegelreflex kopen als ik daar echt mee wil beginnen?.
Goede kwaliteit foto's om ze te gebruiken in fotoboeken of om foto's te laten afdrukken op aluminium
Filmen met de camera is leuk maar geen vereiste
Zou fijn zijn als bewegende objecten ook goed vastgelegd worden!

Nu zie je dan vooral de compact camera's of de bridge camera's als opties voorbij komen.

de Canon PowerShot G3 X komt goed uit de test maar ligt eigenlijk iets boven mij budget. Maar nou is de vraag heb je zo een superzoom nodig? ik weet niet zo goed of de kwaliteit van de foto's goed blijft door het grote zoombereik.

Ik zie bijvoorbeeld ook de: Canon PowerShot G1 X II of de Canon PowerShot G7 X II en als laatste de Panasonic Lumix DMC-FZ1000 in mijn prijsrange goed uit de testen komen.

De grootte is voor mij persoonlijk niet en hele belangrijke factor maar met name dat ik niet steeds lenzen hoef te verwisselen.
Verder wil ik wel mooie landschap foto's kunnen maken maar ook mooie plaatjes kunnen schieten van vogels of bijvoorbeeld planten en insecten.

ik hoor graag jullie ervaringen/meningen.

Mvg

Jasper Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 19, 2017 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik ben naar een fotospeciaalzaak gegaan en naar de mediamarkt.

Zoals ik verwacht had heb ik bij de mediamarkt nou niet echt nuttige informatie verkregen. maar het was fijn om eens de verschillende camera's beet te houden en om de camera's te testen.

Bij de foto speciaalzaak winkel heb ik aangegeven waar ik naar aan het kijken was:

Hij gaf aan dat de Panasonic Lumix DMC-FZ1000 al oud was en niet heel goed verkrijgbaar. Toen ik daarop zij dat die nog volop verkrijgbaar was zelfs bij hem op de site ging hij het op internet nakijken en kwam hij er snel op terug en gaf toen toch wel aan dat het een goede camera was.

Hij gaf nog wel als tip mee om te kijken naar de volgende camera's:

Panasonic tz100

Sony hx400

wat vinden jullie van de modellen die mij aangeraden zijn.

Ik vond persoonlijk de FZ1000 en heel mooi staaltje techniek en de stabiliteit met foto's maken was heel goed.
De Canon PowerShot G3 X vond ik zeker als je ver ingezoomd heel langzaam bij het maken van de foto.

ik hoor graag van jullie
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jul 19, 2017 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

De TZ100 is veel compacter, maar levert in op de lens. Als de grootte en gewicht van de FZ1000 geen probleem is, zo ik die eerder nemen.

Ja, de FZ1000 is niet meer het allernieuwste model, maar daardoor ook wat vriendelijker geprijsd.

De Sony HX400 heeft een behoorlijk kleinere sensor, en zal dus bij hogere ISO meer ruis produceren.

Reviews:

http://zoom.nl/artikel/reviews/22857-review-panasonic-lumix-dmz-fz1000.html
http://zoom.nl/artikel/reviews/23917-review-panasonic-lumix-dmc-tz100.html
http://zoom.nl/artikel/reviews/23644-review-sony-hx400v.html
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 07:07    Onderwerp: Reageer met quote

Oke bedankt voor je antwoord!

ik ben online en 2de hands Sony DSC-RX10 voor 600 euro tegengekomen waarbij je en half jaar garantie krijgt. is dit toestel veel beter dan de FZ1000?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

nee en de fz1000 is dan maar 50 euro duurder en heb je nieuw
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jul 21, 2017 08:39    Onderwerp: Reageer met quote

Oke bedankt!
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Jarenlang met een FZ7 geschoten. Het Leica objectief gaf hele mooie resultaten en ook de automatische zoom met scherpstelling zijn goede aanvullingen.

Maar blijft het niet een kwestie van smaak en voorkeur?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: