Meld je gratis aan

Help je me een keuze maken?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 19:14    Onderwerp: Help je me een keuze maken? Reageer met quote

Ik zou graag een systeemcamera kopen voor natuurfoto's maar ik ken er helaas niet zoveel van.
Ik zou in de toekomst een cursus volgen dus toch best iets wat kwaliteit maar toch gemakkelijk in gebruik.
Ik twijfel namelijk tussen deze 2 camera's:
- Panasonic LUMIX DMC-GF7
- Canon EOS M10

Ik zoek een camera rond de 300 euro maximum 400 euro.
Als je nog een beter alternatief weet, hoor ik het graag.
Persoonlijk heb ik slechte ervaring met sony laptop's dus liever geen sony.

Alvast bedankt voor de hulp!
Rani
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jul 20, 2017 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, toch ben je met een Sony uit de NEX serie het meest flexibel.

Zo ongeveer elke lens die er te koop is kan er op via een simpele adapter van een paar euro. Zo kun je vrij goedkoop flinke telelenzen gebruiken uit het manuele tijdperk.

Ik heb al diverse Sony's gehad, momenteel de A7, nog nooit een probleem mee gehad.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ben eens met Minoltaman,
met een Sony nex heb je meer vrijheid bij het fotograferen.

Gebruik verschillende type camera's een daarvan is de Sony A6000 deze met een Sigma 19mm 2.8 Art objectief een mooie combinatie landschapsfoto's te maken.
Met deze camera kun je rustig de natuur in gaan zonder dat je echt het gevoel heb dat je een camera bij je hebt.

Maar de 2 camera's die jij hebt uitgezocht zijn ook goed, alleen niet mijn voorkeur.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ben eens met Minoltaman,
met een Sony nex heb je meer vrijheid bij het fotograferen.

Gebruik verschillende type camera's een daarvan is de Sony A6000 deze met een Sigma 19mm 2.8 Art objectief een mooie combinatie landschapsfoto's te maken.
Met deze camera kun je rustig de natuur in gaan zonder dat je echt het gevoel heb dat je een camera bij je hebt.

Maar de 2 camera's die jij hebt uitgezocht zijn ook goed, alleen niet mijn voorkeur.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie reacties!
Zou een Sony a5000 dan iets zijn?
De A6000 is wat teveel uit mijn budget.
Ik had ook nog de Olympus PEN E-PL7 gezien, zou die beter zijn dan de andere of toch maar een Sony?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zijn alle twee wel goed met een beetje zoeken kun je voor een leuke prijs een van de 2 uitkiezen.
Olympus is een bekent merk en al jaren voor vele mensen een van de betere camera's Sony daarin tegen komt net om de hoek kijken maar dit wil niet zeggen dat ze minder zijn. Heb zelf de Sony A6000.

Veronderstel je vind fotograferen leuk en wilt een lensje erbij dan kun je beter een Olympus nemen. De lenzen zijn veel beter en goed koper dan van Sony.

[/url]
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: