Meld je gratis aan

Advies Canon camera voor productfotografie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 10:35    Onderwerp: Advies Canon camera voor productfotografie Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik ben een groentje op het gebied van fotografie. Ik wil graag productfoto's maken van antieke voorwerpen. Ik ben op zoek naar de camera die dat goed voor elkaar krijgt. Ik ben trouwens ook van plan om goede lampen aan te schaffen. Alleen heb ik twijfels bij de aankoop van een camera. Er zijn meerdere spiegelreflexcamera's, maar ik wil er een kopen die hele mooie foto's kan maken van antieke voorwerpen, maar ik heb ook niet een camera nodig die voor topfotografen geschikt zijn. Maar wel dat de fijne details van het voorwerp te zien zijn. Ik wil graag voor het merk Canon gaan. Hieronder heb ik een voorbeeld (link) van de kwaliteit die ik ongeveer wil bereiken. Mag wel een tikkeltje minder natuurlijk.

Dit zijn de camera's die ik op het oog heb:

Canon EOS 1300D + 18-55mm III

Canon EOS 1300D + 18-55mm IS II

Canon EOS 700D + 18-55mm DC III

Dus mijn vraag is welke camera is geschikt? Of kent iemand een ander type Canon in de prijsklasse van 300-500 Euro? En zijn de lenzen voldoende die ik hier heb opgesomd in combinatie met de camera. En als iemand een ouder model weet dan heeft het mijn voorkeur ivm de prijzen.

Alvast bedankt!

[img]http://www.northernclocks.co.uk/product/john-strahan-hull-c1805-mahogany-table-clock/[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

het lijkt mij niet zo verstandig om een amateur camera te nemen .
canon heeft drie hoofd lijnen spiegelreflex camera.s .

XXXD amateur hobby body plastic

XXD prosumer producer and consumer. body metaal spatwater dicht

XD professioneel FulFrame body metaal water dicht

en waarom alleen canon .

een zeer onder gewaardeerd merk is Pentax
vaak met betere specificaties dan andere merken
zeer goede body bouw
image stabilisatie in de body
water dicht
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dus de camera's die ik opnoemde zijn niet geschikt voor de taak?

Ik dacht voor productsfoto's, die foto's van dichtbij dat ik het wel zou redden met die voorbeelden.

En ja ik kies voor Canon, omdat er verschillende goede merken zijn en ik wil mezelf de twijfel besparen. Of iedereen hier moet me overhalen voor een Pentax Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

De camera's die je uit hebt gezocht is niks mis mee.
Het enige waar je op moet letten is dat als je een foto maakt van (zeg een klok) dat je een diafragma neemt zodat je het hele onderwerp scherp hebt.
Voor internet is 1 van de 3 camera's best goed.
Een statief is wel belangrijk deze hoeft niet zo duur te zijn als hij maar stevig staat wat verlichting betreft je kunt de camera aanpassen aan het bestaande licht dat er al is. Later kun je als je niet tevreden bent altijd nog flitsers aanschaffen.

Heb je helemaal geen ervaring met productfotografie of fotografie betreft een spiegelreflexcamera is een cursus basis fotografie wel belangrijk.
Al is het alleen maar om de camera te leren kennen.
De rest moet je zelf aanleren.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dus welke is beste van de drie?

Canon EOS 1300D + 18-55mm III

Canon EOS 1300D + 18-55mm IS II

Canon EOS 700D + 18-55mm DC III
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

De 700D heeft touchscreen dit is makkelijk als je scherp wilt stellen op het onderwerp een mooi voordeel voor de onderwerpen die jij wilt maken.

Voor het fotograferen van producten is het belangrijk dat je de tijd neemt om een goede opstelling van waar je een foto van wilt maken verder dat je goed kunt scherp stellen met het LCD scherm die je kunt uitklappen en dan door met de vinger op het scherm te drukken wat je scherp wilt hebben is natuurlijk helemaal makkelijk.

Ja, de 1300D heeft een APS-C censor hier zou mijn voorkeur voor gaan dan bedoel ik om de censor.
Nadeel is dan weer dat je geen klapscherm hebt.
Hoeft niet zo’n probleem te zijn maar dat is persoonlijke voorkeur.
De 1300D heeft Grote 18 Megapixel CMOS-sensor van APS-C-formaat levert haarscherpe resultaten

700D heeft een uitklapbare LCD scherm wat weer makkelijk is.

Maak het voor jou niet makkelijk voor mij zelf ook niet allebeide camera’s zijn wel goed daar is niets mis mee alleen zou er een nachtje over slapen en bedenk voor je zelf wat voor voordelen een uitklapbare scherm voor jou kan betekenen.

Voor mij is een voordeel dat als ik iets wil fotograferen en het staat laag bij de grond dan is een uitklapbare scherm een uitkomst.
Vroeger had ik hier geen problemen mee maar loop tegen de 60 jaar en dan heb ik geen zin meer om zo door de knieën de gaan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor uw antwoord.

Dus los van het lcd scherm, als ik het goed begrijp, is de 1300D qua resultaten beter dan de 700D?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor uw antwoord.

Dus los van het lcd scherm, als ik het goed begrijp, is de 1300D qua resultaten beter dan de 700D?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

ken geen van de 2 camera's vroeger veel canon gehad maar met de digitale fotografie veel Nikon camera's.
Tegenwoordig heb je geen camera's van slechte kwaliteit het is nu meer je persoonlijke voorkeur, het gemak van een camera is ook belangrijk als je alleen de foto's op het internet zet maakt het niets uit welke van de 2 je kiest.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

het maakt eigenlijk helemaal niks uit welke camera je neemt. De lens is belangrijker, maar jouw kunde is nog veel belangrijker dan dat. Ik zou als ik jou was een cursus volgen. Voordat je iets koopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di jul 25, 2017 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Productfoto's betekent foto's van statische objecten in gecontroleerde lichtomstandigheden. Met vrijwel elke camera kun je een goed resultaat bereiken, want:

* autofocus hoeft niet snel te zijn, alleen accuraat.
* je onderwerp beweegt niet, dus je kan altijd een lage ISO gebruiken i.c.m. een statief.
* je hebt zelf de lichtomstandigheden in de hand, dus geen toeters en bellen m.b.t. de lichtmetering van de camera nodig.

De camera moet alleen goede optiek hebben, en een sensor van redelijke kwaliteit.

Voor dit werk zou ik niet eens een DLSR (spiegelreflexcamera) overwegen, maar een ILC/mirrorless. Die hebben een betere live view implementatie dan een DSLR, en live view met een klapbaar/draaibaar scherm is voor productfoto's erg handig, zeker als je vanaf statief fotografeert (wat ik bij deze vorm van fotografie zou aanraden).

Een voorbeeldje:
https://www.flickr.com/photos/58191568@N03/8672289011/in/album-72157628940189669/
https://www.flickr.com/photos/58191568@N03/8672322503/in/album-72157628940189669/
De foto's uit bovenstaande links zijn gemaakt met een bridge camera uit 2004. Dit geeft aan dat je voor productfoto's geen superdure camera nodig hebt. Ik zou eerder wat geld opzij zetten voor goed statief en belichtingset.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: