Meld je gratis aan

Canon 700D of 750D? En de lenzen.....

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2017 12:49    Onderwerp: Canon 700D of 750D? En de lenzen..... Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik wil graag een Canon 700D of 750D kopen. Na veel gelezen te hebben en na advies wil ik voor een van deze camera's gaan. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit. Ik wil graag kwalitatieve productfoto's maken. Nu lees ik regelmatig dat je beter een ouder type body kunt kopen en dan betere lenzen kunt kopen. Ik heb helemaal geen verstand van welke lens beter is. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Daarbij, lees ik ook dat een macrolens ook handig is voor productfotografie. Het is voor de extreme details, dat weet ik, maar is het niet zo dat een macrolens gewoon altijd een product mooier op de foto kan zetten?

Maar goed. Ik zit te twijfelen tussen de volgende combinaties:

Canon EOS 700D + 18-55mm iS II

of

Canon 700D - 18-55mm DC III

of

Canon 750D - EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM

Welke lens of combinatie is beter?

De eerste combinatie kost iets van 500 Euro.
De tweede combinatie kost iets van rond de 480 euro.
De derde 550 Euro.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2017 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Bij "mooier" ben je zelf de beperkende factor

Ik za je adviseren je eens nog verder te verdiepen in product fotografie, want volgens mij ben je er niet met alleen een objectief en een body....

En kijk eerste eens naar welke objectief / objectieven wilt gaan gebruiken alvorens ook maar een keuze te maken in een "merk"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2017 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Met alle drie de sets zijn mooie foto's te maken. Persoonlijk zou ik starten met een 18-55 met IS (beeld stabilisatie). Leer eerst goed de basis van fotografie onder die knie te krijgen (Diafragma, Sluitertijd, ISO, etc) Op moment dat je dit beheerst en zul je merken dat het maken van een keuze voor een objectief gemakkelijker wordt, omdat je beter kunt bepalen welk objectief bij je wensen past.

Start simpel en oefen veel Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2017 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Produktfoto's maak je over het algemeen in studiosettings, met een statief op een diafragma als f/8 of f/11.

Dan maakt het allemaal heel weinig uit welke lens je hebt. Elke kitlens kan onder die omstandigheden prima foto's maken, en de onscherpte zit op de plekken waar je achtergrond wit is.

Het grootste verschil in de kwaliteit ga jij als fotograaf maken. Hoe je de foto's maakt en hoe goed jij bent maakt een ordegrootte groter verschil dan de camera's maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: