Meld je gratis aan

Oude, betaalbare en scherpe EF lenzen voor mijn 70D

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 27, 2017 10:17    Onderwerp: Oude, betaalbare en scherpe EF lenzen voor mijn 70D Reageer met quote

Dag mede-fotografen,

Ik heb een vraag over oude EF lenzen.
Sinds deze week ben ik de trotse bezitter van een Canon 70D (crop sensor).
Nu moet ik natuurlijk weer even sparen voordat er weer nieuw glaswerk kan worden aangeschaft maar nou stuitte ik op een heel leuk artikel!

https://contrastly.com/old-inexpensive-sharp-canon/

In het artikel beschrijven ze een aantal oude EF lenzen die nog zeer goed te gebruiken zouden zijn zodat je de aanschaf van L-glas nog even uit kan stellen. Met name de eerste versie van de 28-80mm en de oude 24mm f2.8 prime lijken me interessant!

Vorige week kwam ik iemand tegen die een dergelijke oude primelens op zijn 5D had zitten en het idee van het gebruiken van zo'n 'vintage' lens spreekt me erg aan Very Happy .

MAAR ik heb een 70D, een cropsensor, deze lenzen zijn gemaakt voor Fullframe lenzen. Nou weet ik dat het technisch allemaal wel werkt en dat EF lenzen prima te gebruiken zijn op EF-S vattingen
maar ik ben benieuwd of iemand deze lenzen actief gebruikt op zijn cropsensor-camera en of de lenzen echt zo scherp zijn als ik het artikel wordt gesteld.

Ik heb nu een 50mm 1.8 prime en een standaard 18-55mm kitlens.
Ik ben dus op zoek naar een vervanger van de kitlens.

Iemand die met deze lenzen werkt of me hier in kan helpen?

Groet, Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jul 27, 2017 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

EF lens werkt op EFs en andersom niet. Ik denk dat dit ook wel in de handleiding staat.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Met crop krijg je al snel veel verlies in het groothoek gebied.

Als je dat verder geen probleem vindt is de 28-105mm f/3.5-4.5 II USM een aanrader, een heel goed objectief met een stuk meer tele bereik dan je huidige kitlens.
Let wel op: er is ook een 28-105 f/4.-5.6 welke je beter kunt overslaan!

Verder zijn de 35mm f/2.0 mooi en als telelens de 70-210mm f/3.5-4.5 USM (ook specifiek deze, dus niet de constant f/4 uitvoering).
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: