Meld je gratis aan

Camera beeld blijft zwart

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 15:43    Onderwerp: Camera beeld blijft zwart Reageer met quote

Hallo mensen,

Ik heb een 'oude' camera gekregen van mijn oom voordat hij was overleden. Maar nu heb ik een probleem hij doet het nog wel maar het schermpje waar je de foto's enz. Op kunt zien blijft zwart ! Zou iemand misschien weten waar dat aan ligt?

Het is een canon pc1015

Als u meer informatie nodig bent zou ik het graag willen beantwoorden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij (en Google) betreft het een Canon Powershot G2 uit 2001. Dat is dus wel een oudje met 4 Megapixel. Elke moderne smartphone neemt betere foto's.

Blijft de LCD altijd donker, ook als je de power switch draait naar het rode cameraatje?

Handleiding kun je overigens nog downloaden bij Canon: https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/cameras/digital_compact/powershot_g_series/powershot_g2.aspx?type=manuals&language=
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2017 09:47    Onderwerp: Reageer met quote

Matt-H-Imaging schreef:
Volgens mij (en Google) betreft het een Canon Powershot G2 uit 2001. Dat is dus wel een oudje met 4 Megapixel. Elke moderne smartphone neemt betere foto's.

Foto's worden niet door een camera gemaakt maar door een fotograaf.

Met mijn D2h, 4MP en 2004, maak ik nog prachtige foto's.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo aug 27, 2017 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat de fotograaf de foto maakt weet ik ook wel. Ik had het hier natuurlijk over de technische kwaliteit van de foto's. Vrijwel alle moderne smartphones leveren een betere kwaliteit dan een 13 jaar oude camera. Sensortechniek heeft enorme sprongen gemaakt in die tijd.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo aug 27, 2017 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij wordt de foto door het apparaat gemaakt, alleen bepaald de fotograaf door instellingen hoe de foto eruit komt te zien....
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 08:33    Onderwerp: Reageer met quote

Beantwoorden we met deze discussie de vraag van TS?

@TS Het is lastig te beoordelen hoe je dit probleem kunt verhelpen. Het kan zijn dat er kabeltje los zit, of scherm overleden .... ga zo maar door. Ben je al eens met de camera naar de winkel geweest om te kijken wat zij hierover zeggen. Ben zelf bang dat onderzoek kosten en repareren duurder is dan een nieuwe camera.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 09:01    Onderwerp: Reageer met quote

Met die laatste opmerking ben ik het wel eens; economisch gezien is deze camera afgeschreven. Reparatie is niet rendabel, tenzij je een tweede, defecte exemplaar vind die je kan gebruiken als donor voor onderdelen (daar moet de LCD dan wel van werken natuurlijk).

Dat de LCD het niet meer doet kan een hele serie aan oorzaken hebben: een kapotte backlight (hierbij moet je wel nog kunnen zien op het scherm als je onder een hoek kijkt en er licht op laat schijnen), de verbinding naar de camera kan onderbroken zijn, noem maar op.

Produceert het toestel wel nog foto's?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

hier al naar gekeken

viewfinder or even switched to an EVF.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Deze camera heeft geen EVF, maar een klein optisch zoekertje, en geen optie om de LCD uit te schakelen. Alleen de helderheid van de LCD kan in het menu worden aangepast.

Er zit op deze camera ook een top-LCD. Is die wel actief?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

4 dagen verder maar van de topic starter (nog) geen reactie, dus waarom nog advies geven?

O Wacht! Daar zal wel weer een 'reden' voor zijn...
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Topic starter heeft na mijn eerste bericht een reactie gegeven via een PB: scherm blijft idd zwart na de power switch op het rode camera symbool te zetten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat schiet op zeg...

Confused
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 20:53    Onderwerp: Re: Camera beeld blijft zwart Reageer met quote

Xikbenmegan schreef:
Hallo mensen,

Ik heb een 'oude' camera gekregen van mijn oom voordat hij was overleden. Maar nu heb ik een probleem hij doet het nog wel maar het schermpje waar je de foto's enz. Op kunt zien blijft zwart ! Zou iemand misschien weten waar dat aan ligt?

Het is een canon pc1015

Als u meer informatie nodig bent zou ik het graag willen beantwoorden

dat was het dan
bedankt voor de verdere info
het heeft diverse forum leden echt geholpen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: