Meld je gratis aan

Camerakeuze...
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 08:40    Onderwerp: Camerakeuze... Reageer met quote

Goedendag,

Op dit moment ben ik in het bezit van een Canon 600D met een Tamron 17-50 2.8 en een Canon 50mm 1.8.

Ben eigenlijk op zoek naar iets nieuws (upgrade). Denk dat mijn voorkeur op dit moment uit gaat naar een fullframe camera (i.v.m. minder ruis, kleinere scherptediepte, scherpte). Volgens mij heeft dit meer voordelen op dit moment.

Mijn fotografie bestaat op dit moment uit het fotograferen langs de waterkant (tijdens het vissen), landschap, manvisfoto’s en foto’s tijdens het reizen. Filmen is hierbij eigenlijk bijzaak.

Ik zat zelf te kijken naar bv. Een Sony A7 (A7ii is weer een stuk duurder) of een Canon 6D bv?

Iemand tips en/of aanbevelingen? Dan hoor ik het graag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 08:45    Onderwerp: Reageer met quote

De voordelen die je noemt gaan wat mij betreft niet zo'n enorm verschil maken.

Wat mis je aan je huidige camera ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 09:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem aan dat je met een fullframe camera gemakkelijker, meer scherptediepte kan creëren en dat de beeldkwaliteit beter is? Daarnaast fotografeer ik ook vaak in "lastigere/donkere" omstandigheden. Denk hierbij aan avonden/nachten tijdens de hengelsport. De extra mm zal ik niet nodig hebben voor het fotograferen van vogels en dergelijke.

Graag zal ik ook een camera willen hebben die Wi-Fi bevat.

Als het advies is om een crop camera te houden met andere lenzen, sta ik hier ook altijd voor open. Ben op dit moment in een oriënterende fase namelijk.

Alle info is welkom!
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 09:59    Onderwerp: Reageer met quote

vraag me af of een FF in deze heel veel winst gaat leveren.

Klopt FF sensor heeft minder last van ruis en heeft in vergelijking met APS-C een kleinere scherpte diepte. Maar hiervoor dien je wel de juiste objectieven voor te gebruiken. Ga je de objectieven ook upgraden ?

Er is meer factoren dan alleen formaat van de sensor. Daarnaast zijn er tegenwoordig camera's met crop sensors die erg goed presteren als gaat om de hoge ISO prestaties. Bijvoorbeeld Fujifilm x. Deze hebben een 1.5 crop sensor. Zo presteerde de Fujifilm X T1 al stuk beter dan de Canon 5D2. En deed niet zoveel onder voor de 5D3. Had zelf iets minder last van kleur ruis.

Zo tijd geleden cursist gehad die met zelfde dilemma liep. Die kreeg met mijn a7rII ook nodige ruis op lage ISO waardes. Reden niet goed belichten. Exposure to the right. In verleden zocht ik zelf de belemmering in de apparatuur, maar heb in de jaren wel geleerd dat deze negen van de tien keer bij mij zelf ligt.
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, de objectieven zullen ook worden geüpgraded. Maar dit is misschien in een later stadium. Denk hierbij aan een Sigma/Canon 35mm 1.4 of iets dergelijks? Voordeel van de Sony is volgens mij ook dat daar oudere lenzen opgezet kunnen worden dmv een adapter?

Heb even gekeken naar de Fuji, maar deze komt ook zeker goed uit de bus! Ook de moeite waard om te overwegen inderdaad. Nog meer keus.. Hoe is het aanbod in lenzen hierin?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf werk ik enkel met native objectieven voor de a7rii. Je kunt prima werken met adapters. Houdt er wel rekening mee dat adapter ook extra gewicht etc met zich mee brengt. Zo zelf tijd met de Metabone adapter en Canon 24-70 II gewerkt en ben blij dat Sony nu de 24-70 GM heeft. Scheelt weer een adapter en AF is sneller en scheelt gewicht.

Fujifilm heeft een roadmap beschikbaar wat je kunt verwachten. Tevens zijn er steeds meer third party bedrijven die objectieven ontwikkelen voor Fujifilm.
http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/xf_lens/roadmap/

Blijf je bij Canon dan zou ik persoonlijk eerst de objectieven upgraden en dan kijken naar andere camera.
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

Die A7Rii is voor mij iets te gortig qua prijs Wink! Maar absoluut een mooi toestel. En volgens mij moet je “ manuel” werken met die oudere lenzen/adapters? Dan zal alleen de A7 in aanmerking komen qua prijs.

Neem aan dat de “originele” Sony lenzen wel aardig aan de prijs zijn? Voor de rest ziet die Fuji qua eigenschappen er goed uit! Zit er trouwens Wi-fi op de XT? Als ik het zo even snel bekijk zijn die Fuji’s ook het beste voor Jpeg op dit moment?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Staar je niet blind op Full Frame. Ik heb laatst foto's gemaakt op een bruiloft met mijn Sony A77-II (24 MP APS-C). De professionele fotograaf gebruikte een Canon 5D MK IV (30 MP Full Frame). Het verschil in technische kwaliteit van de foto's tussen de 2 toestellen was kleiner dan verwacht.

Het is ook een kwestie van lenzen: een APS-C camera met 35mm lens op F1.4, ISO100 maakt vrijwel dezelfde foto als een Full Frame camera met 50mm lens op F2, ISO200, zowel op het gebied van scherpdiepte als ruisniveau.

Het wordt pas kritsch als je op Full Frame een F1.4 wil gebruiken: het equivalent voor APS-C wordt dan iets van F1.0. En dat krijg je meestal niet.

Dat is trouwens wel waarom je bij bv. Fuji F1.2 lenzen kan kopen; om zo veel mogelijk Full Frame te benaderen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt ook adapters die AF doorgeven. Dus bijvoorbeeld de Canon 24-70 II kun je gebruiken met werkende AF. Zoek even op adapters en Sony a7

Wat betreft prijzen. Deze vind je vast en zeker wel online.
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 04:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het blijft natuurlijk ook een persoonlijke keuze. Ik denk dat de overstap naar Sony voor vele te maken heeft, dat het gedeelte film erg goed is geworden. Het voordeel dat ik heb is dat ik 2de hands kan kijken.

Die 600D maakt natuurlijk prima foto's, maar merk toch beperkingen qua scherpte en het filmen. En een Fullframe heeft toch wel zijn voordelen denk ik? Ik zal eerder gaan voor de 6D dan voor de 5dii, omdat de 6d nieuwer is. Hier kan ik bv mijn huidige 50mm 1.8 ook gwwoon ophouden. Deze kan later evt uitgebreid worden of vervangen worden door een 50mm 1.4 bv.

Zit alléén nog te denken net die Fuji. Prijstechniscb zal alleen de xt1 in aanmerking komen. Ben alleen ben ik bang als ik deze aanschaf spijt krijg ivm de cropbody. Misschien ook ondat ik altijd canon gehad hebt. Het blijft lastig een keuze te maken.

Alvast bedankt voor de overige input.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 07:55    Onderwerp: Reageer met quote

Beste test is real life test. Ga naar winkel met SD kaart en test de camera's zelf. Staar je niet blind op FF. Blijf je bij canon dan zou ik eerste de objectieven upgraden.

Persoonlijk vindt ik Canon al enige tijd achter lopen op haar concurrentie als gaat om sensors. In 2014 de Canon 5D3's aan de wilgen gehangen en overgestapt op de Fujifilm X en miste qua beeldkwalititeit etc de Canon's niet. Dit alles is een persoonlijke ervaring, maar heeft mij anders laten kijken naar FF vs Crop.

De drang van FF zat vooral tussen mijn oren. Met FF maak je toch betere foto's en is dit beter ..... Zie je aan een foto of deze met een FF of Crop sensor is gemaakt? Ik niet Wink

Voor mij was overstap naar Sony niet het filmen, maar de sensors die zij gebruiken toch wel erg goed zijn. Fujifilm, Nikon etc gebruiken niet voor niks sensors van Sony Wink
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 09:13    Onderwerp: Reageer met quote

albertinobeunk schreef:
Ik neem aan dat je met een fullframe camera gemakkelijker, meer scherptediepte kan creëren

Nee, dat gaat moeilijker.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

koban schreef:
Fujifilm, Nikon etc gebruiken niet voor niks sensors van Sony Wink

Mag ik je er op attent maken dat de sensors van Fujifilm beslist NIET afkomstig zijn van Sony maar door Fujifilm zelf ontwikkeld zijn?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dat mag, maar neemt niet weg dat ze afkomstig zijn van Sony. Fujifilm modificeert ze alleen naar eigen wens.

http://www.fujirumors.com/sony-stops-making-16mp-sensors-fujifilm-16mp-x-cameras-affected-fujifilm-x70-already-marked-discontinued-japan/
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt gelijk: mijn fout! Verschil zit in het kleurenfilter.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: