Meld je gratis aan

Keuze bij overstap naar Canon FULL FRAME

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 01, 2017 20:00    Onderwerp: Keuze bij overstap naar Canon FULL FRAME Reageer met quote

Na veel onderzoek voor mijn overstap van de canon 60D naar een full frame camera zie ik door de bomen het bos niet meer.

Achtergrond:
Ik gebruik momenteel de canon 60D met de volgende lenzen:
Sigma 150-600mm f5-6.3 Contemporary (waar ik vogels mee fotografeer)
Canon EF-S 18-135mm f3.5-5.6 IS (all-round)
Canon EF-S 60mm f2.8 USM (macro en portret)

Set waar ik naartoe wil:
14mm F2.8L II USM of 16-35mm f2.8 III USM (landschap)
24-70 f2.8L II USM (allround, portret)
eventueel 70-200 f2.8 II USM in de toekomst
De Sigma 150-600C ga ik (voorlopig) houden voor vogels.

Met het gebruik van mijn huidige set loop ik vaak tegen het volgende aan:
-last van ruis wanneer ik fotografeer onder donkere omstandigheden
- snelheid van camera, AF
-Ik wil meer details zien
-aantal MP

Ik twijfel tussen de volgende camera’s:
canon 5D mark III
canon 5D mark IV
Canon 6D mark II

Omdat ik eigenlijk van alles fotografeer, dus van natuur tot portret weet ik niet meer op welke specificatie ik het meest moet letten. Als ik let op max iso, mp, fps en afp(behalve bij 5dm4) zie ik niet een heel groot verschil tussen de camera’s. Is het dan wel nodig om zoveel uit te geven voor de 5d m4?

Vanwege de prijs gaat mijn voorkeur uit naar 5d m3 of 6d m2. Dat geeft mij meer ruimte voor de lenzenbudget. De 6d m2 is aanzienlijk goedkoper, maar ik ben bang dat ik tegen bepaalde dingen aan ga lopen bij natuur en landschap. Heeft hier iemand ervaring mee?

Wat is je advies en waarom, gelet op de beperkingen waar ik tegenaan loop?

Dank alvast voor de reacties!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za nov 11, 2017 02:57    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een optie om de camera eerst een dagje of een paar dagen te huren en uit te proberen, en bekijk de specs eens van de 5Ds als je de max aan MP's wil.

Toevallig ben ik ook een andere camera aan het overwegen - heb nu de 6D - en zie ik de 5D mark 3 en 4 als professionele camera's.
Zou ik iets meer ruimte hebben, dan zou ik het bovenstaande argument laten varen en voor de betere kwaliteit en mogelijkheden van deze camera's kiezen, maar helaas, dat zit er binnen de middellange termijn niet in.

De 6D mark II heeft op het ogenblik mijn stille voorkeur i.v.m. het AF systeem, de voor mij meer dan voldoende MP's, het opklapbare scherm wat voordelen heeft bij verschillende standpunten en de lichtgevoeligheid.
Ik ben er alleen nog niet uit of het nu een upgrade van de 6D is, of een veredelde fullframe 80D.
Dus ga ik binnenkort even neuzen of ik de 6D mark II ergens kan lenen/huren.
Op het ogenblik heb ik voor landschap de 16-35 f/2.8L II USM, voor macro en portret de 100 mm f/2.8L IS USM, voor portret en natuur de 70-200 mm f/2.8 IS USM en voor vogels sinds kort de SP 150-600 G2 van Tamron.

Niet zo veel advies, maar misschien staat er iets tussen wat een paar bomen wegkapt.
Succes met je besluitvorming.

M.v.g. Huggy
Naar boven
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Huggy54 schreef:

De 6D mark II heeft op het ogenblik mijn stille voorkeur

6D mark II is definitief van de baan, is het geld t.o.v. de 6D niet waard, zie geen meerwaarde, zeker niet in de DR. Het is idd een veredelde 80D
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: