Meld je gratis aan

Elftal foto maken help,,,

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Welk objectief
14-42
100%
 100%  [ 1 ]
19mm 2.8
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 1

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 14:14    Onderwerp: Elftal foto maken help,,, Reageer met quote

Goede dag ik ben richard snippe een all round hobby fotograaf. Veel straatfotografie, portret, en natuur. ik ben gevraagd om elftal fotos te gaan maken van de jeugt. Dit is nieuw voor mij en het is gewoon een leuke test of mijn objectieven hier wat mee kunnen. maar tips en ervaringen van anderen zou ik graag horen.

Mijn apperatuur

Camera: Panasonic g6 m4/3
Objectief 1 - lumix 14-42 3.5/5.6 zoom
Objectief 2 - Sigma 19mm 2.8 prime
Ik heb een Statief 1m50

Setting: Op het veld voor de reklame borden het hele team staand bij elkaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik er nog aan terug denk in de tijd dat ik met een analoge camera een elftal op de foto zette gebruikte ik een Canon T90 met een 50mm 1.8 lens
Maakte altijd een foto uit de hand en tijdens het ontwikkelen en afdrukken kon je de afdruk zo maken dat je alles waterpas stond.

Zou de 19mm niet gebruiken je komt anders te dicht op het onderwerp met kans dat je een vervorming krijgt. Alhoewel het wel een scherpe lens is. Mag aannemen dat je de 19mm 2.8 Art hebt.

Zou de 14-42mm mee nemen en zou eerst een paar testjes maken met het diafragma instellingen je wilt natuurlijk dat iedereen er scherp op staat niet alleen zij die in het midden staan.
Statief is heel makkelijk zeker als hij waterpas staat. Hoef je jou daar niet druk om te maken en kun je helemaal concentreren op de jeugd.
Maak een hele serie snel achter elkaar. Je zult zien dat niet iedereen de ogen open heeft dan kun je wat opnamen stapelen en degene die de ogen op de ene foto wel open hebben en op de andere niet met elkaar vermengen. Vast en zeker valt hier het een en ander wel te vinden hierover.
Verder als je helemaal geen ervaring hebt met een elftal op een foto te zetten zoek wat plaatjes van bekende elftallen en bestudeer ze goed. Makkelijker is als je een kleine afdruk meeneemt om zo af en toe even te spieken hoe je ze op de foto wilt hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: