Meld je gratis aan

welke 200mm

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 20:58    Onderwerp: welke 200mm Reageer met quote

Ik fotografeer tafeltennis met een Canon 1d MKiv icm Canon 135mm F2.0. Meestal heb ik aan deze lens voldoende, sommige situatie zou ik wat meer mm willen hebben. heb ook een canon 70-200 F4.0 (non IS)maar moet dan behoorlijk hoog in mijn ISO gaan zitten wil ik nog een sluitertijd van 500e kunnen halen. Ben nu aan het kijken welk keuzes er zijn om toe te voegen.
Kom uit op

Canon 200mm F2.8 (F2.0 is boven mijn budget)
Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD
Canon 70-200mm F2.8 iS II

Wellicht zijn er meer interessante(re) opties waar ik nu niet aan denk

Vragen die ik dan heb is hoe verhoudt zich de scherpte tussen deze drie, ik denk dat primes altijd scherper zijn dan de zooms. Maar de 200mm is een al wat oudere lens en de andere twee wat nieuwer, dus wellicht is dit achterhaalt.

en hoe is de verhoudt zich de AF tov elkaar.

Het gaat mij vnl om het bereik 180 - 200mm, scherpte en AF snelheid en niet het gat daaronder, dat vangt de 135mm wel op. Ook voor andere fotografie doeleinden waar lichtsterkte minder belangrijk is heb ik de 70-200 F4

Alvast bedankt voor jullie reacties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Als je alleen geinsteresseerd bent in het beriek 180-200mm, zou ik toch voor een 200mm prime lens gaan. Dan krijg je meer beeldkwaliteit voor je geld.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 09:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bij twijfel huren of in de winkel zelf testen. Keuze maken op basis van eigen ervaring vind ik persoonlijk wat prettiger. Ieder heeft zijn eigen manier van fotograferen en zijn eigen eisen pakket.

Ik was zelf altijd content met de 70-200 II. Deze aantal jaar gebruikt voor ik overstapte op de systeemcamera's.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: