Meld je gratis aan

Corel Aftershot Pro3

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 20:21    Onderwerp: Corel Aftershot Pro3 Reageer met quote

Vorige week Corel Aftershot Pro3 als trialversie op mn Macbook gezet.
.
Allerlei problemen met juist installeren; die lijken inmiddels opgelost, behalve (het belangrijkste !) het bewerken van Canon Raw bestanden (CR2's)
.
Mijn equipment:
- Canon EOS 80D met daarop een Tamron 16-300 mm
- Macbook, die draait op MacOs 10.12.6
-
Corel's support gemaild, maar die geven geen reactie.
.
Wat gebeurt er bij het proberen te bewerken van een CR2:
De te bewerken foto verdwijnt van het scherm dat de "achtergrondkleur" aanneemt met daarop het bericht "no file found".

Heeft iemand vergelijkbare ervaring(en) ?
En zo ja: de oplossing ??

De Oplossing:

Het probleem zit in de RAW-bestanden die uit de EOS 80D komen.
Daar zijn 3 varianten RAW mogelijk: ongecomprimeerd (RAW) en twee gecomprimeerde versies : M-RAW en S-RAW

Aftershot Pro3 "verwerkt" alleen de ongecomprimeerde variant RAW!

.
mvg/B. Jan Barendregt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

https://support.corel.com/hc/en-us/articles/221389788-AfterShot-Pro-3-No-Image-Available-in-preview-screen
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 12:09    Onderwerp: Aftershot Pro 3 en Canon RAW versies Reageer met quote

Geachte Hansjk,

de genoemde optie zoals beschreven in de link, staat reeds uit.
Dat is ook niet het probleem dat ik beschreven heb (!)
.
Het verdwijnen van een te bewerken foto bij een eerste muisklik dit te beginnen: dat is het probleem. Heeft niets met previews, want dat werkt "gewoon".

Corel erkent het probleem inmiddels maar geeft mij geen oplossing ..

= = = =
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

Geen oplossing, maar moet het de software van Corel zijn. De software van Corel heeft mij persoonlijk voor fotografie afgelopen jaren niet meer kunnen bekoren.

Alternatieven.

Software van Canon zelf. Die bij de camera word geleverd. Gratis en veel van de basis bewerkingen zijn hiermee uit te voeren.

Adobe Lichtroom. Gebruik deze zelf sinds v2 en ben er nog steeds erg content mee. En ondersteunt alle RAW formaten van je Camera.

Macphun Luminar 2018. is in de markt gezet door Macphun als alternatief voor Lightroom, maar werkt ook prima in combinatie met Lightroom. Recentelijk deze aangeschaft en mooi stukje software in combinatie met Lightroom.

Capture One Pro is ook een mooi alternatief.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad geen oplossing en tja, Corel hoeft ook niet knalhard.
Maar ik vond de mogelijkheid van correctie van lens-vertekening wel interessant. Ook dat is een mooie verkoop-truc van Corel, want de Tamron lens (16-300) die ik gebruik wordt niet herkend; volgens mij is die toch al "even" in de markt. Dat geldt ook voor mijn Tamron 150-600 (..)
.
Aftershot: kat-in-de-zak? Ja en nee; ik heb er €25 voor betaald en dan mag je blijkbaar niet te veel verwachten. Da's prima, maar laat Corel dan niet van-alles-dat-niet-werkt adverteren.
.
Canon DPP ken ik: prima om mee te werken
En wat knippen/plakken doe ik met Pixelmator, waar ik intussen aardig aan gewend ben.
.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: