Meld je gratis aan

Welke lens voor natuurfotografie ?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 20:49    Onderwerp: Welke lens voor natuurfotografie ? Reageer met quote

Hallo ik heb een Nikon d5300 met een Nikon AF-P DX Nikor 18-55 Mn 1:3.5-5.6G VR lens ik fotografeer graag in de natuur maar ook urban exploring (oude gebouwen) donkere locaties nu ben ik opzoek naar een geschikte lens hier voor met tevens een redelijk zoombereik. Mocht het tevens nog mogelijk zijn zou ik graag een macro functie op de lens hebben voor het fotograferen in de natuur hopelijk kan iemand mij een mooie lens adviseren mijn budget licht rond de 400 max 500 euro alvast bedankt Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

"natuur" is nogal een breed begrip. Doel je dan op grootse uitzichten en olifanten van dichtbij? Of kleine naaktslakjes van een halve milimeter?

(uiteraard heb je daarvoor zeer verschillende lenzen).

En ik zou je een afraden een 'zoomlens met macrostand' aan te schaffen. Dat is op een DSLR vleesch noch visch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

reinoud Bedankt voor het reageren het is voornamelijk bedoeld voor grootse uitzicht maar ook voor de olifanten de naaktslakken zou uitkaard mooi zijn als dit met Een en zelfde lens kan maar als jij dit afraad gaat dat hem niet worden mijn doel qua fotografie is wilde dieren stil water bomen planten close-up en uiteraard ook de oude gebouwen en dergelijke Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

"wilde dieren stil water bomen planten close-up en uiteraard (??) ook oude gebouwen"

je zoekt eigenlijk een superlens. Van groothoek tot tele, en dan ook nog lichtsterk... Voor onder de 500 euro.

Ik heb zelf een telelens en een groothoek die allebei 3 keer zoveel hebben gekost, en dan nog een macrolens die maar bijna het dubbele kost. Nou bezuinig ik niet op glas (en ik heb ze allemaal al meer dan 10 jaar dus zo duur zijn ze niet; kwaliteit gaat lang mee), maar het klinkt alsof je beter een keuze kunt maken. Of iets goedkopers kopen, en dan genoegen nemen met slechtere autofocus, of een slechter gebouwde lens.

kortom: ik kan je geen advies geven dat aan al je wensen voldoet. Sorry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: