Meld je gratis aan

Boek voor kinderen om te leren fotograferen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2017 17:59    Onderwerp: Boek voor kinderen om te leren fotograferen Reageer met quote

Van de zomer ben ik overgegaan op een fullframe camera (canon 6D), en ik wil m'n dochter van 10 graag leren fotograferen met mijn oude camera (Canon 100D).
Nu ben ik geen aangeboren talent voor leraar, dus ik zoek een leuk boek om mijn dochter mee te nemen in fotograferen. Cameratechniek, compositie enz.

Wie heeft er tips voor goede boeken? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Alvast bedankt voor reacties en tips.

Groet, Paul. (Pauluszsz)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2017 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

geef haar de 100D met de handleiding erbij en het spelen kan beginnen. Op die manier kan ze al redelijk wat opsteken.....

alle andere zaken leer je denk ik niet vanuit het boekje maar door te doen ... boekjes leveren vaak geen "creativiteit" maar eerder een soort van keurslijf.

als je foto's tesaam bekijkt kan je ook nog aan haar uitleggen hoe jij naar haar foto kijkt

wil je toch een boekwerk, dan kan je denk ik zoeken binnen de reeks "dummies"...

en ja, als ze op het www mag zoeken naar gerelateerde fotografie zaken kan ze daar ook nog het nodige tot zich laten kome...
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2017 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Is youtube een idee? Op youtube vindt je aardig wat leerzame filmpjes die de basis van fotografie uitleggen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2017 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

"Digitale fotografie voor Dummies" wellicht?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2017 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

Het woord "Dummies" is bepaald niet een aanmoediging voor een kind: je geeft daarmee aan dat je je kind eigenlijk niet intelligent vindt.
Niet geven dus!

Misschien is dit iets: https://www.jan-magazine.nl/artikel/fotografieboek-voor-kinderen-foto
of / en: https://www.bol.com/nl/p/fotograferen/1001004010382127/

En iemand zien te vinden met didactische kwaliteiten die haar naar aanleiding van vragen kan helpen is natuurlijk ook niet verkeerd.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Paul,

Kids leren het beste door gewoon te doen. En ze leren sneller dan ons Very Happy In beginsel fotograferen kids alles lekker plat, dus het is raadzaam om ze eerst anders te laten kijken/een goede compositie te laten neerzetten. Kinderen van jonge leeftijd hebben ook het geduld en de interesse niet om met de instellingen van de camera te spelen en/of in een boek lezen hoe het moet, die willen snel resultaat zien. Als ze op een leeftijd zijn waarop ze dit wel willen weten (sommigen zijn wat sneller dan anderen), geven ze dit zelf aan. Ze vergelijken hun foto namelijk met bijv. die van jou en gaan vanzelf vragen stellen over hoe deze tot stand is gekomen. Dan zou ik beginnen met de uitleg van sluitertijd en diafragma ...... daar kunnen ze al heel wat mee doen. De rest komt dan snel vanzelf.
Veel succes en plezier samen!
Groet, Ellis
P.S.: spreek uit ervaring ... met een 10-jarige zoon die ook de smaak te pakken heeft Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: