Meld je gratis aan

Fantasie of bestaat dit al?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 22:18    Onderwerp: Fantasie of bestaat dit al? Reageer met quote

Al 2 jaar heb ik bijna alles gelezen op dit forum. Iedereen bedankt voor de informatie. Ik heb er wel wat aan gehad.

Maar nu kom ik op een punt dat ik zelf een vraag heb die ik niet eerder gesteld heb zien worden.

Tot nu toe had ik zelf niet zoveel met flitsers. Vandaar mijn lichtgevoelige 35/1.4. Maar met dit donkere weer ga ik er niet aan ontkomen. Er is een 430exii aangeschaft... En ik moet zeggen, het valt me alleszins mee. Ik heb er al leuke foto's mee gemaakt.

Gaandeweg kwam ik op het idee om de flitser los op de vensterbank te zetten om op een of andere manier het daglicht in de woonkamer te simuleren. Ook dit werkt best aardig, maar nu mijn punt:
Ik mis nu mijn AF hulplicht en krijg minder scherpe foto's!!!

Bestaat er iets als een los AF-hulplicht voor op de body?
En dan bedoel ik dus niet de interne flitser.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 02:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ja die bestaan. In de duiksport zijn die veel in gebruik. Meeste reageren op flitsers en gaan dan uit tijdens de flits.
Ze zitten ook in veel onderwater flitsers die pilotlampjes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

OK, bedankt voor je reactie.
Heb je ook een link naar dergelijk systeem?

Via via via via heb ik vandaag zelf deze gevonden:
http://flashhavoc.com/yongnuo-yn12af-af-assistant/
Maar ik lees er niet veel goeds over, en bovendien is het niet (meer) beschikbaar als ik het goed begrepen heb.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 03:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zijn er nog steeds hoor. Er zijn een aantal speciale onderwaterfotografie winkels in europs en daarbuiten.
http://www.bluewaterphotostore.com/products/search/product?f[0]=taxonomy_catalog%3A5 hier staan er ook bij. Heb hier wat lenzen gekocht indertijd. Goede service.
Maar bij onze chinese vrienden heb ik een pilotlampje gekocht voor iets van een 50 euro 10 jaar terug en werkt naar mijn weten bij de koper nog steeds.
http://www.housingcamera.com/id198-fantasea-6022-photo-focus-light.html was van dit merk.
Zodra de flits van de camera afgaat dempt hij automatisch dus geen problemen met een overbelichting. En ander stel je de lamp iets verder weg van je onderwerp en dan kan de camera focussen en toch zonder flits werken. Zo heb ik heel veel onderwater er mee gewerkt.
Gr Frank.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wat mij wel aanspreekt bij het hulplicht van de 430exii is dat het onze dochter van 1,5 totaal niet opvalt. Als ik de hulplichtsystemen bekijk waar je naar linkt zie ik felle lampen. Dat zal ze niet kunnen waarderen denk ik Evil or Very Mad .

Waar ik ook nog mee zit is het volgende.
Om de externe flitser, aan te sturen, die dus een paar meter verderop staat, gebruik ik de Hähnel combi TF. Deze zit op de flitserschoen op mijn 60D. Waar het separate hulplicht dus ook op moet komen...
M.a.w. het hulplichtsysteem moet dan ook weer voorzien zijn van een flitserschoen t.b.v. de Hähnel.

De moed zakt een beetje in mijn schoenen. Misschien kom ik toch uit bij een 2e externe flitser (met hulplicht) die dan als master moet gaan dienen. Je kunt die natuurlijk helemaal wegdraaien van het onderwerp, waarbij de "slave" nog steeds zal functioneren.

Klopt het wat ik zeg?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2017 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

hoezo moet het lampje op de hotshoe? is gewoon een mogelijkheid. het werkt met sensoren en niet met mechanische contacten. kan ook niet onderwater want lekt dan altijd.

staat wel tegenover dat de oplossing erg goedkoop is.
en zoals ik al eerder schreef als je het lampje verdraaid kan je net genoeg licht hebben voor de focus. en daar was het toch om te doen? of zet het op een statief bij de flitser..
voor 50 euri gewoon proberen???
is denk ik veel goedkoper dan een extra flitser met pilotlampje.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: