Meld je gratis aan

AdobeRGB omzetten naar SRGB

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 08:30    Onderwerp: AdobeRGB omzetten naar SRGB Reageer met quote

Goedemorgen allemaal...

Ik heb een vraagje over het omzetten van AdobeRGB naar sRGB..
Ik kan de schoolfoto's van mijn kinderen als digitale bestanden bestellen. Nu geven ze aan dat deze geleverd worden als AdobeRGB profiel. Nu lees ik dat de meeste afdruk centrales (bv voor canvas) aangeven de bestanden als sRGB te willen hebben....

Is er voor mij een mogelijkheid om bv de bestanden om te zetten naar sRGB?
Kan ik bv er iets mee/veranderen in Lightroom? dus dat ik bv de foto's inporteer, en ze vervolgens in een ander kleurprofiel kan opslaan??

Alvast super bedankt voor het mee denken

fijne dagen!

Martijn
Canon 5D-MIII+BG en een Canon 7D+BG 50mm canon Canon 24-70 Canon 16-35 2.8 Sigma 70-200 2.8 Sigma 100-400 Canon L 10-15 Sigma 100 mm 2.8 Canon 430 en 580ll en er is nog zooooo veel wat ik wil hebben.....iemand iets over??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

Je geeft zelf het goede antwoord. De AdobeRGB versie importeren in Lightroom en dan exporteren in sRGB.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Oké super bedankt!!..
Minder werk dus dan ik had gedacht😃
Canon 5D-MIII+BG en een Canon 7D+BG 50mm canon Canon 24-70 Canon 16-35 2.8 Sigma 70-200 2.8 Sigma 100-400 Canon L 10-15 Sigma 100 mm 2.8 Canon 430 en 580ll en er is nog zooooo veel wat ik wil hebben.....iemand iets over??
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: