Meld je gratis aan

Reacties

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2018 20:14    Onderwerp: Reacties Reageer met quote

Ben nu een paar weken actief op Zoom en ben ook weer thuis.
Vind het leuk als er naar mijn werk gekeken wordt en zal dan ook altijd terug reageren met een compliment of met eerlijke kritiek. Als een lid ook om hulp vraagt zal ik die altijd proberen te geven.
Wat ik minder vind is de regen van bedankjes waar ik onder bedolven wordt na het schrijven van een opmerking op een foto van een ander lid terwijl ik het net zo leuk vind om een opmerking terug te krijgen op mijn foto's. Daar gaat het uiteindelijk ook om, je werk laten zien en er wat over horen en er wat van leren
gr.Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jan 13, 2018 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

even je profiel bekeken en uiteraard de foto's, mooi platen !

reacties op je foto's wen er maar aan dat dat niks is, uitzonderingen daargelaten.
prijs en wordt geprezen is het motto alhier, nivo maakt niet uit.

staar je niet blind op de semipro nivo index bij sommigen ik zie zat beginners die er meer van bakken.
BerichtGeplaatst: za jan 13, 2018 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Over de zelf toegekende kwalificaties heb ik me ook meermaals verbaasd en zie semi-professionals en zelfs professionals die er idd minder van bakken als een willekeurige beginner met een compact waarmee weer eens bewezen wordt dat niet de camera maar de fotograaf het werk doet
gr.Rob
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 13, 2018 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy

ik ben gewend te zeggen wat ik vind en probeer aan te geven wat ik wel en niet goed vindt aan een foto.

helaas zijn veel mensen van mening dat je kritiekloos naar foto's moet kijken en ZOOM wordt een beetje gezien als online fotoalbum voor diverse groepen.

zo nu en dan moet ik echt op mijn tong bijten bij tenenkrommende foto's om daar niet iets minder vriendelijks te zeggen.
de categorie naakt bijv Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: za jan 13, 2018 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

bierelier schreef:
zo nu en dan moet ik echt op mijn tong bijten bij tenenkrommende foto's om daar niet iets minder vriendelijks te zeggen.
de categorie naakt bijv Rolling Eyes

2 zielen een gedachte...

Hangtiet op de pica, op zoom parkeren en dat noemt zich dan gevorderde Neutral
BerichtGeplaatst: za jan 13, 2018 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Over naakt zijn de meesten het wel eens denk ik, 99% kan zo de vuilnisbak in.
Dan is er nog de categorie hopeloos belicht en niet scherp waar het moet. Afgelopen week kritiek geuit op portret met zeer zwakke belichting en totale onscherpte op de ogen, in mijn optiek een doodzonde bij een portret omdat de ogen de ingang zijn naar de ziel. Opmerking terug van "de ogen zijn in mijn vergroting echt wel scherp" en dan ben ik verder wel uitgepraat.
Heb al eerder op Zoom gezeten en kom nu eigenlijk van FotoCommunity en ook daar zelfde laken een pak. Maar daar heb je ook nog eens de zogenaamde buddie-cultuur welk inhoudt dat je alles van je buddies goed vindt en voordraagt voor de galery. Dat mond dus uit in prutswerk met sterren en werkelijk pracht werk dat wordt weggestemd. Probeerde al heel lang om de cultuur de nek om te draaien maar helaas. Is ook de reden dat ik met vriendschappen niets doe, op FC 2 vrienden die ik persoonlijk ken en ontmoet maar ook gewoon terechte kritieken op gaf. Heb ook bij ArtLimited in Frankrijk gezeten en daar werd ik door admins monddood gemaakt na het leveren van kritiek dus overal het zelfde. Zelfs in Amerika bij BetterPhoto, een groot drama. Misschien met zeuren en medestanders toch een verandering op komst ooit
gr.Rob
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 13, 2018 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

ik hoop ook dat er door wat meer kritiek te geven men er toe overgaat om eerst eens zelf naar hun fotowerk te kijken.
onscherp, scheef, belichting etc.

dan blijft smaak over en je interesse in een onderwerp, naak/portret/glamour heb er niet zoveel mee maar zie wel of het een plaatje is of dat er over nagedacht is qua belichting en compositie. ik blijf dan even hangen bij zo'n foto en dat is volgens mij ook de bedoeling je trekt aandacht met je werk.
dat het mijn smaak niet is...soit.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: