Meld je gratis aan

Daglichtset

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 16:08    Onderwerp: Daglichtset Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend fotograaf en volg een fotocursus. Nu wil ik eten op de foto gaan zetten. Dit moet uiteindelijk een klein kookboekje worden (eindopdracht cursus). Ik ben daarom op zoek naar een mini studio. Nu heb ik de volgende set gevonden:

https://www.kamera-express.nl/product/122062121/bresser-br-2114-daglichtset-tent-80x80cm/?channable=e27102.MTIyMDYyMTIx&zoek=studio&

Volgens mij is deze set geschikt om producten van dichtbij en vanaf de zijkant op de foto te zetten. Ik wil echter ook producten van bovenaf op de foto zetten. Bijvoorbeeld een taart. Kan ik de 'tent' in dat geval op z'n achterkant leggen en van bovenaf foto's maken?

Ik hoop op jullie wijze raad!

Vriendelijke groet

Laatst aangepast door Nynke88 op zo jan 28, 2018 18:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe schrijf jij nasi?
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2018 00:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat kan. Je hebt dan natuurlijk weinig opties behalve het shot 'recht van boven', maar die beperking heb je al snel met dit soort lichttentjes. Ik houd er zelf niet van voor productfotografie (je hebt geen controle over de highlights, en dit willen nog wel eens belangrijk zijn voor productfotografie), maar het is een relatief makkelijke manier om mee te beginnen.

Een ander nadeel is dat je weinig controle hebt over de achtergrond van je bord. Meestal kun je kiezen tussen een wit of een zwart doekje (of meer kleuren, maar ik vermoed dat dat niet goed werkt met eten). Dat kan een voordeel zijn, maar ook een beperking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: