Meld je gratis aan

help! Canon 5dmark3 of Sony A7rii

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 10, 2018 23:58    Onderwerp: help! Canon 5dmark3 of Sony A7rii Reageer met quote

Lieve allemaal,

Ik zit een dilemma, en wie weet heeft 1 van jullie al wel ervaringen met deze 2 camera's.

Ik heb altijd met de canon 6d gefotografeerd, .. deze is recent verkocht incl een paar lenzen.
Ik wilde graag een camera met net even wat betere prestaties, meer focuspunten, sneller, betere kwaliteit etc.

Nu dacht ik te gaan voor een canon 5dmarkiii, maar heb toch nu een sony a7rii in huis gehaald (welke ik nu aan het testen ben). Ik vind het een topcamera, vooral bij zwak licht. Echter de foto's vind ik niet haarscherp! Dit ligt misschien aan de lens? (24-240) ... of ligt het toch aan de camera (er even vanuitgaande dat ik als gebruiker de handelingen goed verricht Wink
Ook is de snelheid iets minder als ik gewend was bij mijn canon 6d.

Wat te doen ? Toch overstappen naar canon 5dmarkiii ? is deze echt sneller en scherper? Of moet ik een prime-lens aanschaffen en wordt ik dan overdonderd door het resultaat?
Het formaat van deze camera vind ik wel erg fijn tov grote dslr camera's.

Ik hoor heel graag jullie mening, dank je wel Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 00:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb twee keer een sony camera gehad .
alle bij de camera.hadden last Chromatische aberratie
wat een baggerspul
was sterk te zien op een SLT 55A
en op een sony cybershot camera
en dan de monitor
is niet snel met opstarten
en met tegenlicht bijna niet te zien
dus lekker een echt camera merk nemen
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hans,

Ai, dat klinkt dus niet zo positief, wat betreft sony. Op internet lees ik zoveel enthousiaste verhalen, en het feit dat er geen spiegel meer inzit, maar sony lekker compact. Maar goed, de kwaliteit moet wel goed zijn natuurlijk.
Met welk merk fotografeer jij nu dan?

Ik ben benieuwd of er nog meer reacties komen op mijn vraag. Sta in dubio of ik de sony terug moet sturen (dit kan binnen 2 weken namelijk).

Ik ga internet ook nog even afspeuren.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt natuurlijk nu niet het beste objectief er bij als je de 24-70 F2.8 neemt en daarbij de 70-300 G dan heb je wel een ander kwaliteit glas er aan hangen.
Ik weet uit ervaring dat de 70-300 op een A6000 zeer scherpe beelden opleverde.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

mijn camera is een pentax K3
er bij heb ik een canon G10
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

hansjhk schreef:
ik heb twee keer een sony camera gehad .
alle bij de camera.hadden last Chromatische aberratie
wat een baggerspul

Ik heb nog nooit een camera gehad, die last had van chromatische aberratie. Lenzen zijn een ander verhaal......
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

pietv: ja, dat is dus ook waar ik nu enorm over twijfel... is het niet gewoon de lens die niet zo haarscherp is.. en de sony is in mijn ogen wat slomer dan de canon, wat ik ook wel jammer vindt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ben van Canon overgetapt op Fujifilm, en dat had ik veel eerder moeten doen.

Een systeemcamera met een APS-C sensor Very Happy

Tijdens de cashback actie de Fujinon 10-24mm f/4 OIS gekocht.
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

ja, fuji ken ik inderdaad Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2018 11:15    Onderwerp: Re: help! Canon 5dmark3 of Sony A7rii Reageer met quote

kkika82 schreef:
Lieve allemaal,

Nu dacht ik te gaan voor een canon 5dmarkiii, maar heb toch nu een sony a7rii in huis gehaald (welke ik nu aan het testen ben). Ik vind het een topcamera, vooral bij zwak licht. Echter de foto's vind ik niet haarscherp! Dit ligt misschien aan de lens? (24-240) ... of ligt het toch aan de camera (er even vanuitgaande dat ik als gebruiker de handelingen goed verricht Wink
Ook is de snelheid iets minder als ik gewend was bij mijn canon 6d.

De 24-240 is nou niet bepaald een optimum van scherpte. Dat is gewoon inherent aan een lens met een zoomfactor van 10 en niet Sony specifiek. Zet er maar eens een goede prime lens op, dan kunnen we kijken of de camera echt het probleem is.

Dat de A7RII trager is met de autofocus dan de Canon is normaal, dat heeft te maken met het autofocus systeem van de spiegelloze A7RII tov de fase detectie van een spiegelreflex (van welk merk dan ook). De A7RIII is wat dat betreft weer een grote sprong vooruit in het segment van spiegelloze cameras.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: