Meld je gratis aan

Problemen grijs-filter

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mrt 16, 2018 20:38    Onderwerp: Problemen grijs-filter Reageer met quote

Hey iedereen

Vandaag ben ik naar Oostende geweest om wat te oefenen met mijn Grijs-filter. Echter, bij aankomst thuis bleek dat mijn foto's vrij wazig zijn als ik ze inzoom op de pc + van dichtbij is het scherp maar in de verte is het onderwerp ook wazig, in het midden zijn mijn foto's donker en naar de zijkanten toe vrij licht. Hieronder vindt je een paar voorbeelden. De foto van de vuurtoren heeft de volgende informatie: f20, belichtingstijd 3 seconden, iso 100, belichtingsafwijking +0.7-stap, brandpuntafstand 34 mm, max lensopening 4,3. Foto is genomen met een Nikon D3200 en de grijs-filter is een Hama ND2-400
[img]Probeersels by Gwen VG Photography, on Flickr[/img]

Deze foto heeft de volgende gegeven: f/20, belichtingstijd 4 seconden, iso 100, belichtingsafwijking +0.7-stap, brandpuntafstand 32 mm, max lensopening 4.3. Ook deze foto is genomen met een Nikon D3200 en de grijs-filter is een Hama ND2-400.
[img]Probeersels by Gwen VG Photography, on Flickr[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za mrt 17, 2018 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

ze zien er voor mij gewoon onscherp uit. Heb je je objectief ook zonder ND filter wel eens op f/20 gebruikt? Hoe heb je scherp gesteld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

Domme vraag: Je hebt wel een statief en draadontspanner gebruikt?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Boven de f8 gaat op DX al diffractie optreden. Bij f20 gaat ook stof een belangrijke rol spelen, zoals te zien is.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: