Meld je gratis aan

Foto Rouwkaart

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mrt 06, 2018 19:04    Onderwerp: Foto Rouwkaart Reageer met quote

Van de week ben ik benaderd om foto's te leveren voor rouwkaarten. Het gaat dan vooral om achtergrondfoto's. De opdrachtgever wil de foto's opnemen in een databank die ze aan hun klanten kunnen laten zien.

Nu dacht ik er eerst aan dat het misschien een idee zou zijn om ze de foto's af te laten kopen, maar misschien kan het ook per gebruikte foto.

Hoewel ik net een half jaartje bezig ben met mijn eigen bedrijfje, moet ik me op zakelijk vlak nog wel wat ontwikkelen. Daarom vroeg ik mij af wat hiervoor een gangbare prijs is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Denk eens aan de controleerbaarheid bij herhaald gebruik. Ik zou de voorkeur geven aan eenmalige verkoop.
Wat wil je met het auteursrecht? Wel of niet overdragen?
Voor tarieven kan je bij een fotografenvereniging terecht. Alhoewel... hun bedragen lijken niet erg reëel.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het auteursrecht niet overdragen, maar een licentieovereenkomst gebruiken.

Zie ook: https://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/Overdracht-en-licentie
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: