Meld je gratis aan

Lens keuze voor nikon d3300

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mrt 16, 2018 02:46    Onderwerp: Lens keuze voor nikon d3300 Reageer met quote

Hallo,

Ik ben zomer 2017 begonnen met fotograferen en ben in het bezit van een nikon D3300 met de kit lens 18-55 en een 35mm lens.

Graag zou ik wat advies willen over de keuzen tussen 2 lenzen de sigma 18-35 1.8 of de nikon dx 16 80 2.8 4e ,ik vind het moelijk om te beslissen welke lens voor mij geschikt is.
Ik zou voor portret bij de sigma nog een 55mm prime lens er bij kunnen nemen.

IK fotografeer voornamelijk landschap en straat/stad ook vind ik portretfotografie leuk.

Al vast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo mrt 18, 2018 19:47    Onderwerp: Lens keuze voor nikon d3300 Reageer met quote

Beste Nol60,

Ik begrijp dat je twijfelt tussen twee lenzen. Beide lenzen zijn heel mooi als het gaat om lichtsterkte. Vooral de Sigma word vergelijken met prime lenzen.

De keuze is er eentje die zelf zult maken. Wat is je budget bv?

Je hebt het over een 55MM prime erbij kopen als de sigma neemt. Hoe duur wordt het dan?

Ik zelf zat eerst ook te twijfelen tussen de sigma 18-55 en de nikon 35MM prime lens. Ik ben toen naar de winkel gegaan en heb beide lenzen uitgeprobeerd met mijn eigen camera.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de 35MM prime. Dit omdat ik persoonlijk de 18-55 erg zwaar vond en daardoor niet handig vond.

Op dit moment gebruik ik een tamron 17-50MM F2.8 het vaakst. Deze heb ik tweedehands gekocht en beviel mij qua gewicht en is ook nog eens lichtsterk.

Mijn advies is vooral, test beide lenzen uit en kijk welke je het beste bevalt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mrt 18, 2018 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Redslow,

Mijn budget is rond de 1000 euro, en bedankt voor de tip.
Ik wist niet dat dit mogelijk was om de lenzen uit te proberen in de winkel.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 19, 2018 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Even proberen is voordeel van echte fotozaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

Het valt mij op dat de lenzen die je in gedachten hebt nauwelijks verschillen van je huidige lenzen. Bevalt de kitlens zo slecht dat je die wilt vervangen? Zou je voor landschappen niet meer groothoek willen hebben?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn ding nog niet gevonden in fotografie ik vind alles wel leuk vandaar een lens die ook een beetje van alles kan. mijn kit lens is zeker niet slecht maar ik merk wel het verschil tussen mijn 18-55 mm kit lens en de 35mm 1.8 lens .
Dus dacht ik aan de sigma 18-35 1.8 alleen 35mm is wat weinig .zo doende leek mij de nikon dx 16-80 2.8 ook wel een stap voor uit.
Ik zal zeker ook nog wel een groothoeklens willen met de tijd.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Nol60 schreef:

Ik zal zeker ook nog wel een groothoeklens willen met de tijd.

16MM is best wel groothoek Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 17, 2018 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vandaag de sigma en de nikon lens in de winkel uit geprobeerd en ben gegaan voor de nikon dx 16-80.
Ik vond het bereik van de nikon toch belangrijker.Ook het formaat en het gewicht van de sigma viel mij wel tegen.
Allen bedankt voor de hulp.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: