Meld je gratis aan

Vervanging Nikon-apparatuur

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 11:50    Onderwerp: Vervanging Nikon-apparatuur Reageer met quote

Sinds 1971 fotografeer ik met Nikon. Altijd met veel plezier gedaan, maar nu wordt het me te zwaar om mee rond te lopen.
Ik wil mijn Nikon-apparatuur inruilen voor Panasonic, kwaliteit en toch veel lichter.
Vraag 1:
Bij wie kan ik de apparatuur het beste omruilen? Cameraland hoor ik goede berichten over. Hoe is Kamera-Express met omruilen?

Nu heb ik al de Panasonic DMC-GX8. Goede camera, goede foto's, technisch uitstekend voor mijn fotografie. Alleen vind ik het niet zo leuk dat de instellingen veranderen als ik zelfs maar naar de camera kijk. (Zie mijn vraag daar over bij Panasonic).
Ik denk dan aan de G9, nu het topmodel, vooral omdat de beeldkwaliteit net iets beter zou zijn dan van de GX8. En voor mij om de bovengenoemde bezwaren van de GX8.
Fotografie is een hobby van mij en dan mag ik iets meer willen dan ik nodig heb.
Vraag over de G9:
Heeft die camera niet dat de instellingen makkelijk verspringen?
Hoe bevalt die camera in het gebruik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 13:50    Onderwerp: Re: Vervanging Nikon-apparatuur Reageer met quote

Pieter30 schreef:
Alleen vind ik het niet zo leuk dat de instellingen veranderen als ik zelfs maar naar de camera kijk.
Dat vind ik het grootste probleem bij MFT en de knopje waar je Japanse vingertjes moet hebben. Ik kan geen MFT camera oppakken zonder dar er wat gebeurd

Pieter30 schreef:
Heeft die camera niet dat de instellingen makkelijk verspringen?

Ik heb het idee dat dat dat ingebakken is bij MFT. Ook een probleem vind ik dat allerlei dingen aan elkaar vast zitten kwa instellingen.

Ik heb een Pana G3 en een Oly Pen en OM-D EM5 en dan vind ik toch de Oly een klasse beter kwa degelijkheid en stevigheid.

Ik zou mijn spullen proberen privé te verkopen, dan steek je toch een deel van de marge van de handel in je zak.

Ook tref je veel Oly spul tweede hands aan, ook bij veel zaken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Hjanssen,

Ik zal eens kijken wat de vraagprijzen zijn voor mijn camera en lenzen. Ik heb nu een voorlopige offerte van Kamera-Express voor mijn apparatuur.

Het is een geruststelling dat ik niet de enige ben die de Panasonic-camera's niet ideaal vindt.

Ik heb jaren geleden een Panasonic bridgecamera gehad die uitstekend beviel. Een goede back-up camera voor de Nikons. Dat gemak mis ik bij de GX8.

Ik kan tot eind dit jaar wachten met de aanschaf; misschien komt Olympus met een concurrent voor de G9 op de markt.

Groeten,
Pieter
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2018 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Voor het wegspringen van het scherpstelveld heb ik inmiddels een simpele oplossing: het kantelscherm wegdraaien, zodat je het scherpstelveld niet meer kan aanraken. Nu moet ik de juiste witbalans nog uitvinden en dan maar geregeld controleren of die niet versprongen is.

Ik wacht nog op reacties van Panasonic G9-gebruikers.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2018 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Pieter30 schreef:
Ik wacht nog op reacties van Panasonic G9-gebruikers.
Volgens mij brandnieuw en ik zie ook weinig Pana Gx 2de hands te koop staan.

Ook de plastic lenzen van Oly vind ik minder plastiek dan die van Pana. Ook zit er in sommige Pana lenzen plastiek glas, misschien bij Oly ook, maar nog niet geconstateerd. Voordeel van de Pana lenzen is dan weer dat er OIS inzit en dat met de stabilisatie in Oly geeft een rots vast beeld, bij bewegen lijkt het aan onderwerp te plakken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: